Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:26:22 GMT

علم بدون عمل در فرهنگ ایرانیان ارزش واقعی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۵۴۳

علم بدون عمل در فرهنگ ایرانیان ارزش واقعی ندارد

به گزارش خبرنگار آموزش ایرنا، غلامحسین رحیمی شعرباف روز شنبه در نشست شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با تشریح شخصیت علمی و دینی این عالم بزرگ  اظهار  داشت: شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی مُتخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام است که در محافل علمی و حوزوی وی را به عنوان حکیم، عارف، فقیه و ریاضیدان می شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در فرهنگ ایرانی ها و مسلمان ها علم بدون عمل ارزش واقعی ندارد،  ادامه داد: خلاصه الحساب، کتابی در آموزش بخش هایی از علم حساب از تالیف بهاءالدین عاملی مشهور به شیخ بهایی است که این کتاب نشانه علم بالای این دانشمند ایرانی است و این نشان می دهد که بسیاری از حکمای ما هم عالم و عامل بوده اند.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ آبان امسال در اصفهان و با هدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب و کار به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

پویایی، خلاقت و تغییر ساختار و ماموریت به اقتضای زمان و نیازهای روز و پیشرو در تبیین مفاهیم کار آفرینی را از دیگر ویژگی های شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی است.

ماموریت دوره اول تا ششم این جشنواره ترویج فرهنگ کارآفرینی، ماموریت دوره هفتم تا یازدهم حمایت و تقدیر از کار آفرینان برتر، ماموریت دوازدهم تا چهاردهم شناسایی علاقمندی های سرمایه گذاران و تسهیل گران و برگزاری نشست های سرمایه گذاری، ماموریت پانزدهم شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی و معرفی خدمات های فن آفرین و ماموریت این دوره رونق و اثر بخشی کسب و کارهای دانش بنیان و گسترش بازار محصولات و خدمات فناورانه و دانش بنیان ها است.

 فناوری های صنعت ساز، رفع نیاز صنعت در دوران تحری، خشکسالی و سیلاب، بازیافت پسماند به خصوص در کلان شهرها، محیط زیست، آلودگی هوا، آب و خاک، نیازهای صنعت دارو(به خصوص داروهای کمیاب)، مسال اقتصادی و صنعتی(تورم، تحریم و رکود، مسائل اجتماعی، زیست فناوری صنایع IT و ICT هوش مصنوعی از زمینه های چالش مطرح شده در شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی است.

این جشنواره همچنین با هدف شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود که بخش‌ مسابقه‌ای شامل طراحان کسب و کار و فن‌آفرینان است؛ بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری،  نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

 جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به عنوان نخستین و برترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینانه کشور تلاش می‌کند تا با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور گام بردارد. شناسایی و معرفی واحدهای فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از اهدف اصلی جشنواره، گامی بلند جهت توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و توان نخبگان کشورمان ایران است.

به گزارش ایرنا،  شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی مُتخلص به شیخ‌ بهایی از مفاخر بزرگ جهان اسلام  خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران ارایه کرد که برای زنده نگه داشتن یاد این دانشمند، این جشنواره به "شیخ ‌بهایی" نامگذاری شده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره اصفهان شیخ بهایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره اصفهان وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره اصفهان شیخ بهایی فن آفرینی شیخ بهایی دانش بنیان فن آفرینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!