Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از اینکه در بازارچه یزدان شرایط خرده فروشی فراهم شد این امکان برای دوکوهانه و گلورده نیز به وجود آمد و از طرف ما مسئله و مشکل خاصی وجود نداشت.

بیان‌کرد: از آنجایی که در آن طرف مرز یزدان جمعیتی ساکن بودند خرده فروشی با سرعت انجام شد ولی در دوکوهانه و گلورده چون جمعیتی در آن سوی مرز نبود این خرده فروشی آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی‌زاده با بیان اینکه در هر حال در دو بازارچه مرز دوکوهانه و گلورده نیز غرفه‌ها آماده و مرتب تحویل داده‌ایم، گفت: در این مرحله، تصمیم با طرف افغانستانی است و از طرف ما مانعی نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که اختصاصی کردن مرزها برای صادرات برخی از محصولات چون سیمان و سوخت در رونق بخشی به این مرز تأثیرگذار است یا خیر، بیان‌کرد: اینکه بگوییم سیمان حتماً از طریق فلان مرز مثلاً گلورده و یا سوخت حتماً از دوکوهانه صادر شود و یا برعکس، به نظرم محدود کردن تاجر است و تأثیرگذار نخواهد بود.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در شرایطی می‌توانیم صادرات یک کالا را تنها از طریق یک مرز مقرر کنیم که محدودیت صادرات از سایر مرزها داشته باشیم ولی وقتی در ماهیرود محدودیتی برای صادرات وجود ندارد چرا مرز و بازارچه را اختصاصی کنیم.

رحیمی زاده با بیان اینکه همچنان که قبلاً گفتم به واسطه شرایط در کشور افغانستان حتی از ماهیرود نیز صادرات کاهش یافته است، گفت: تنها سوخت به واسطه اینکه نیاز ضروری است تغییری نکرده ولی صادرات بقیه کالاها کاهش داشته است.

وی گفت: البته طالبان نامه زده که ما برای صادرات و واردات با ایران مانع و مشکلی نداریم ولی به واسطه شرایط آشفته آن کشور خود تجار افغانستانی نگرانی‌هایی برای فعالیت تجاری دارند ولی باز هم از طرف ما مشکلی نیست.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی در این باره که آیا حذف دلار از تبادلات با افغانستان برای تجار ما مشکل‌ساز خواهد بود یا خیر، اظهار کرد: ما با کشور افغانستان بیشتر تبادلات ریالی داشته‌ایم و حذف دلار از این تبادلات هر چند بی تأثیر نخواهد بود ولی مشکلی به وجود نخواهد آورد.

کد خبر 5344842

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک مرز افغانستان مرز ماهیرود گمرک خراسان جنوبی یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا بارش باران گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیش از ۱۰۰۰ عنوان از تازه‌ترین آثار منتشر شده در شعب نشر جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با موضوعات مختلف در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

رونمایی از چند عنوان تازه‌های نشر جهاد دانشگاهی، اجرای دو نشست تخصصی در زمینه کتاب، نشر و مطالعه، تجلیل از نویسندگان دانشگاهی در حوزه ادبیات پایداری و اجرای مناظره دانشجویی با موضوعاتی مرتبط با حوزه کتاب و نشر و مطالعه از مهمترین برنامه‌های ترویجی و فرهنگی این نهاد در بخش ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

غرفه‌های جهاد دانشگاهی را در نمایشگاه کتاب می‌توانید به نشانی غرفه۱: مصلای تهران سالن ناشران دانشگاهی، رواق غربی، سالن۲، راهروی F غرفه ۸۴ غرفه ۲: سالن ناشران عمومی، شبستان، راهرو ۱۷، غرفه ۳۶۰ پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه تشریح شد
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • (ویدئو) اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد