Web Analytics Made Easy - Statcounter

دنبال جدیدترین و بهترین تکنیک‌های فروش هستید؟ این مقاله را از دست ندهید.

فروش هم مثل هر حوزه‌ی دیگری از کسب‌وکار، نوعی علم است و تکنیک‌های خاص خودش را دارد. حتماً شما هم شنیده‌اید که بعضی‌ها ذاتاً فروشنده هستند و استعداد خاصی در فروش دارند. ولی ما فکر می‌کنیم که فروش، بیشتر از اینکه ذاتی باشد، به مهارت‌های فروشنده و تکنیک‌های فروشی که استفاده می‌کند، مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در این مقاله، جدیدترین تکنیک‌های فروش را جمع‌آوری کرده‌ایم. با استفاده از این تکنیک‌ها بیشتر می‌فروشید و قراردادهای بیشتری هم می‌بندید.

تکنیک‌های فروش ارائه شده را به 6 گروه طبقه‌بندی می‌کنیم تا متناسب با نیازهایتان تکنیک مناسب را انتخاب کنید.

 

1.      تکنیک‌های فروش حضوری گزینه‌های کمتری ارائه کنید: ارائه گزینه‌های زیاد، مشتری را گیج و فرایند تصمیم‌گیری را سخت می‌کند. روی دو الی پنج گزینه تمرکز کنید و همان‌ها را به مشتری ارائه بدهید.

اگر محصول فیزیکی می‌فروشید، حتماً نمونه محصول را به مشتری بدهید و بعد به سراغ توضیح مزایای آن بروید. یا اگر می‌توانید آلبومی از عکس‌های محصول درست کنید (کیفیت عکس‌ها حتماً بالا باشد).

برای جلسه فروش حضوری برنامه‌ریزی کنید و زمان‌بندی داشته باشید. همه‌چیز باید تحت کنترل شما باشد.

از قبل برای سؤال‌های مشتری آماده شوید: جلسه را در ذهنتان تصور کنید. خودتان را جای مشتری بگذارید. چه سؤال‌هایی می‌پرسیدید و یا اگر می‌خواستید بهانه بیاورید و خرید نکنید، چه می‌گفتید؟ برای همه این‌ها جواب‌های خوبی آماده کنید.

برای مطالعه بیشتر در این حوزه به مقاله «تکنیک های فروش حضوری و ویزیتوری» مراجعه کنید.

 

2.      تکنیک‌های فروش آنلاین و اینترنتی اسلایدرها را از صفحه اصلی وب‌سایت حذف کنید. تحقیقات نشان داده که این ویژگی – که بین بازاریاب‌ها خیلی محبوب است – باعث سردرگمی مشتری می‌شود.

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گزینه‌ها را مشخص کنید. مشتری‌ها عاشق خریدن این محصولات هستند. یک برچسب و یا دسته‌بندی ساده، فروشتان را متحول می‌کند.

اطلاعات کامل را در وب‌سایت درج کنید. شاید عجیب باشد اما خیلی‌ها به این موضوع دقت نمی‌کنند.

نماد اعتماد را حتماً در وب‌سایت بگذارید. پژوهش‌ها نشان داده است که اگر سایتی نماد اعتماد نداشته باشد، ۶۱٪ خریداران از خرید خود منصرف می‌شوند. حس فوریت ایجاد کنید.

از FOMO به‌عنوان یک تکنیک فروش استفاده کنید. مشتری باید حس کند که اگر محصولات شما را نخرد، شانس بزرگی را از دست داده است.

تا می‌توانید پروسه خرید آنلاین را ساده‌سازی کنید. هر نکته‌ی پیچیده‌ای می‌تواند باعث انصراف از خرید مشتری بشود.

 

3.      تکنیک‌های فروش تلفنی از قبل برای تماس گرفتن آماده شوید و تمرین کنید. لحن درستی انتخاب کنید.

اعتمادبه‌نفستان را تقویت کنید. قبل از تماس گرفتن و در حین تمرین، صدایتان را ضبط کنید. بعد، از این صدای ضبط‌شده برای شناسایی نقاط ضعف استفاده کنید.

برای فروش تلفنی هم باید مثل جلسه فروش حضوری، آماده شوید. سؤال‌های مشتری را پیش‌بینی و پاسخ‌های مناسبی آماده کنید.

قبل از تماس گرفتن در مورد مشتری تحقیق کنید. به لطف شبکه‌های اجتماعی، این کار اصلاً سخت نیست. به‌علاوه اگر قبلاً با این مشتری کار کرده‌اید، اطلاعاتش را در CRM بررسی کنید.

نیازهای مشتری را بشناسید و به‌جای فروش محصول، روی ارائه راه‌حل تمرکز کنید.

همان اول خودتان را درست و کامل معرفی کنید. به‌علاوه باید در طول مکالمه تلفنی از دستاوردها و تخصص‌هایتان هم صحبت کنید. مشتری‌ها این‌گونه بیشتر به شما اعتماد می‌کنند.

 

4.      تکنیک‌های فروش در نمایشگاه‌ها استراتژی درست و مشخصی برای فروش داشته باشید و آن را به همه‌ی اعضای تیم بگویید.

توانایی اعضای تیم را بشناسید. به‌عنوان‌مثال کسی که زبان بدن مناسبی ندارد و یا نمی‌تواند راحت با بازدیدکنندگان صحبت کند، نباید برای چنین وظیفه‌ای انتخاب شود.

چیزی روی پیشخوان غرفه بگذارید که نظر بازدیدکننده‌ها را جلب کند. از محصولاتتان استفاده کنید. غرفه را هم جذاب طراحی کنید.

ارتباط چشمی برقرار کنید و بعد سریع سر صحبت را باز کنید. یک سؤال کوتاه بپرسید. مثلاً اگر فردی را دیدید که زیاد خرید کرده و نمی‌تواند راحت همه آن‌ها را حمل کند، بگویید: «می‌خواهید یک پلاستیک بزرگ بدهم که همه‌ی خریدهایتان را داخلش بگذارید؟»

از بازدیدکننده‌ها پذیرایی کنید. نوشیدنی، کاپ کیک و یا فینگرفود تهیه کنید.

اگر تکنیک‌های بیشتری می‌خواهید، مقاله «تکنیک های فروش در نمایشگاه ها و همایشها، ۱۳ تکنیک برای فروش بهتر» را بخوانید.

 

5.      تکنیک‌های فروش در اینستاگرام تصاویر درست و باکیفیت رمز موفقیت شما هستند. اگر تصویر درست و کاربرپسندی ارائه نکنید، هیچ‌کس از شما خرید نمی‌کند.

ابعاد عکس را درست انتخاب کنید و از نرم‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید.

مسابقه برگزار کنید. موضوعی انتخاب کنید و از مشتری‌ها بخواهید که یک استوری بگذارند و پیج شما را هم تگ کنند. بعد قرعه‌کشی کنید و به 3 نفر از محصولاتتان جایزه بدهید. این کار صفحه شما را به مشتری‌های بیشتری معرفی می‌کند و آمار بازدید پیج را افزایش می‌دهد.

از هشتگ های مناسب برای دیده شدن پیج استفاده کنید.

رضایت مشتری‌ها را استوری و بعد ذخیره کنید. مشتری‌های جدید با دیدن این رضایت‌ها به شما اعتماد کرده و خرید می‌کنند.

 

6.      تکنیک‌های فروش در لینکدین پروفایل، مهم‌ترین بخش لینکدین است. پروفایل جذاب و حرفه‌ای داشته باشید.

هرروز فعالیت کنید. برای فعالیت‌هایتان هم برنامه بریزید.

گروه‌های لینکدینی را فراموش نکنید. حتماً در این گروه‌ها عضو شوید.

مشتری‌هایتان را دنبال کنید. وقتی پست می‌گذارند، واکنش نشان بدهید. لایک کنید و کامنت بگذارید.

لینکدین را به کارشناسان فروش شرکتتان آموزش بدهید. این‌گونه بالاترین بازده را از تلاش‌هایتان می‌گیرید.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تکنیک های فروش استفاده کنید انتخاب کنید فروش حضوری مشتری ها تکنیک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم ملی؛ دیدن ماه توی آسمان شب همیشه جذاب و لذت‎بخش است حالا تصور کنید زمین بیش از یک قمر می‎داشت و شما وقتی به آسمان نگاه می‎کردید در هر طرف یک ماه متفاوت می‎دیدید! به نظر تصویری هیجان انگیز و رویایی می‎آید ولی بعضی از سیارات منظومه شمسی واقعا این طورند آن‎ها چند قمر دارند و اگر کسی می‏توانست از سطح آن سیارات به آسمان بالای سرش نگاه کند تعداد زیادی ماه با اندازه‏های مختلف و شکل و شمایلی متفاوت می‏دید.

اما چرا زمین ما باید فقط یک قمر داشته باشد؟ جواب به همان چیزی مربوط است که باعث افتادن سیب از درخت می‎شود و کمک می‎کند ما روی سطح زمین راه برویم، نیروی گرانش! ستاره‎شناس‏ها سیاره‏های منظومه شمسی را به دو دسته تقسیم می‎کنند چون معتقدند این دو دسته فرق‎های زیادی با هم دارند دسته اول سیاره‎هایی مثل عطارد و زهره و زمین و مریخ هستند که از جنس خاک و سنگ‏اند و دسته دوم سیاره‎ای مشتری،زحل، اورانوس و نپتون که از جنس گاز هستند و به غول‎های گازی معروف‎اند.

این دسته دوم از سیارات خاکی خیلی بزرگترند و این تفاوت در جرم و اندازه باعث می‎شود که نیروی جاذبه بیشتری هم داشته باشند. از بین این غول‏های گازی اورانوس که کوچک‎ترین‎شان حساب می‎شود، ۱۵ برابر زمین جرم دارد در حالی که مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی ما ۳۰۰ برابر زمین، جرم دارد و همین باعث شده نیروی جاذبه عظیمی داشته باشد که هر خرده سنگی که از نزدیکی‎اش می‎گذرد را به دام گرانشش بیندازد. به این ترتیب تعداد خرده‎سنگ‎هایی که جذب مشتری می‏شوند و شروع می‏کنند به گردش دور این سیاره خیلی زیاد است ولی زمین ما به نسبت جاذبه کم‎تری که دارد فقط یک تکه سنگ که همین ماه خودمان باشد را جذب کرده و در مدارش به دام انداخته است. جالب است بدانید مشتری تا اکنون که این مطلب را می‎خوانید ۹۵ قمر دارد و ممکن است تا چند وقت دیگر این عدد بیشتر هم بشود!

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکنیک ناب بنجامین ششکو بازیکن مدنظر میلان / فیلم
  • تکنیک و مهارت‌های آلبرت گودمونسون بازیکن ایسلندی جنوا / فیلم
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟