Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@18:21:31 GMT

باکو: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۳۷۳۲

باکو: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران هستیم

جیحون بایرام اف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: باکو علاقه‌مند به توسعه روابط با تهران با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: علاقمند به توسعه روابط با ایران هستیم و همکاری‌های زیادی پیش روی دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به سوالی درباره آینده روابط دو کشور گفت: می‌توانم بگویم با توجه به اشتراکات فراوان دو کشور، طرح‌های زیادی برای همکاری‌های دوجانبه وجود دارد.

وی افزود: مطمئن هستم که روابط خوب گذشته را می‌توانیم بر اساس حسن همسایگی توسعه دهیم.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با تاکید بر ادامه گفتگو‌های دیپلماتیک مسئولان وزارت خارجه دو طرف گفت: از گفتگو‌های رسمی و غیر رسمی دیپلماتیک هفته‌های اخیر خرسندیم و با گفتگو‌های تلفنی همکار محترم خودم (امیر عبداللهیان) اعتقاد داریم برخی مباحث قابل حل است.

وی افزود: اختلاف نظر میان همه‌ی کشور‌ها محتمل است و هیچ کشوری از این قاعده مستثنی نیست و حتی ممکن است میان کشور‌های همسایه هم باشد، اما مناسبت‌های نزدیک و همسایگی ما با ایران نشان داده با گفتگو میتوان برخی این اختلاف نظر‌ها را رفع کرد.

جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به لزوم توسعه روابط دو کشور درپایان گفت: اولویت سیاست خارجی جمهوری آذربایجان حفظ و توسعه روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و باتوجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های دو جانبه و پیشینه همیشه مثبت این روابط، در آینده نیز شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان ایران باکو وزیر خارجه جمهوری آذربایجان توسعه روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان