Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:39:43 GMT

چرا سپاه می‌تواند اراده خود را به آمریکا تحمیل کند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۴۲۰۵

چرا سپاه می‌تواند اراده خود را به آمریکا تحمیل کند؟

خبرگزاری فارس، یادداشت میهمان- مهدی جهان‌تیغی: تقابل شش ساعته دریایی سپاه با ارتش تروریستی آمریکا برای بازپس گیری محموله نفتی سرقت شده در روز دوم آبان ۱۴۰۰ در یک شرایط جنگی صورت گرفت و عملا می توان از آن به عنوان جنگ نیم‌روزه ایران و آمریکا یاد کرد.

میزان توان نظامی که آمریکایی ها برای بازپس گیری نفکتش در دریای عمان طی دو مرحله به صحنه آوردند، نشان می دهد که آنها برای ماموریت واقعی جنگی به میدان فرستاده شده و در یک صحنه حقیقی جنگی مجبور به عقب نشینی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلامی فرمانده کل سپاه در سخنرانی های متعددی بر این موضوع تاکید کرده که سپاه پاسداران سالهاست شکست دادن نظامی آمریکا را تمرین می کند. رویداد دریایی اخیر نشانه‌ای از وجود نقشه های عملیاتی کارآمد در ایران برای پیروزی های نظامی بزرگ علیه ارتش آمریکا در منطقه است.

واقعیت این است که حوادثی همچون منهدم کردن گلوبال هاوک، موشک باران عین الاسد، توقیف نفتکش انگلیس، ارسال مقتدرانه نفتکش های نفتی ایران به لبنان و اینک بازپس گیری محموله نفتی ایران از دست نیروهای دریایی آمریکا، در حال ایجاد محاسبات راهبردی جدیدی در منطقه و جهان است. این حوادث به ظاهر چند ساعته در حال شکل دهی آینده نظم جدید منطقه در خلیج فارس است. سپاه در تقابل دریایی اخیر با آمریکا وقتی در حال فراری دادن ناوهای سنگین وزن نظامی آمریکا از دریای عمان بود در اصل یک تصویر راهبردی را نیز به نمایش گذاشت؛ تصویر ابر قدرتی که در ذیل راهبرد انتقام سخت ایران، ناوهای آن محکوم به فرار کردن از خلیج فارس خواهند شد.

مدت هاست که صحنه هماوردی ایران و آمریکا تبدیل به جنگ اراده ها شده است. سپاه در این تقابل چند ساعته نشان داد که اراده عمیقی برای تحمیل اراده جنگی خود به آمریکا دارد و در ارتش آمریکا نیز زمینه پذیرفتن این اراده وجود دارد. رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۹۸ در نوع مواجه و برخورد ایران و آمریکا در دیدار مسئولان نظام اظهار داشتند: «جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. نه ما دنبال جنگیم، آنها هم به صرفه‌شان نیست که دنبال جنگ باشند و میدانند که به صرفه‌شان نیست. ما هم که خب اهل ابتدا به کارِ نظامی نیستیم ــ هیچ وقت نبودیم، الان هم نیستیم ــ این برخورد، برخورد اراده‌ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده‌ها است؛ و اراده‌ی ما از آنها قوی‌تر است. ما علاوه‌ی بر اراده‌ی قوی، توکّل به خدا را هم داریم. و اراده‌ی ما از آنها قوی‌تر است.» سپاه در رویداد دریایی اخیر به خوبی این جملات رهبر معظم انقلاب را معنا کرد. جالب آنکه سپاه بدون شلیک یک گلوله توانست اراده خود را بر اراده آمریکا تحمیل کند.

روح شهید حاج قاسم سلیمانی، حسن طهرانی مقدم و حاج محمد ناظری شاد. این شهداء در طول زندگی خود نشان دادند که با اراده های پولادین می توان شکست های واقعی به آمریکا تحمیل کرد. تا وجود چنین شهدای در سپاه پاسداران الهام بخش اراده های بزرگ باشد، در جنگ اراده ها این ایران است که همواره بر آمریکا پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا سپاه سرقت دریای عمان اراده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد
  • نارنجک جنگی سالم در سلماس کشف شد
  • کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو