Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و سی و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، مشارکت مردم فارس برای واکسینه شدن در برابر کرونا را نشانه هوشمندی اجتماعی بالای مردم دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست امروز این ستاد که با بررسی آخرین وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان همراه بود، از تمامی مردم استان خواست تا این روند مشارکت را تداوم بخشیده و در پوشش گسترده واکسیناسیون عمومی در برابر این بیماری سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او نقش یکایک افراد جامعه در این شرایط را تعیین کننده خواند و افزود: هر گونه ایمنی در برابر این بیماری، در شرایط کنونی می تواند کمکی سازنده به خود فرد، اطرافیان و دیگر افراد جامعه باشد و زمینه های کاهش پیامدهای این بحران را فراهم سازد. دکتر لطفی آمارهای به دست آمده از پژوهش های بین المللی مبنی بر اثرگذاری انواع واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و مرگ و میرهای ناشی از آن را یک استناد علمی مستحکم برای ضرورت مشارکت در این اقدام سلامت محور دانست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این امر تنها با هوشمندی بالای اجتماعی میسر می شود، اظهار کرد: موفقیت فارس در زمینه پیشتازی در واکسیناسیون، گویای وجود این موهبت در مردم فارس است که علاوه بر کاهش خطرات ناشی از این بیماری در میان مردم، دلگرمی مدافعان سلامت استان در تداوم ارائه خدمت به بیماران پس از گذشت ۲۰ ماه از شیوع این همه گیری را به همراه دارد. دکتر لطفی در ادامه این نشست با بررسی میزان ابتلا در مناطق مختلف استان، راهکارهای برون رفت از وضعیت قرمز در برخی شهرها و کاهش آمارها در دیگر مناطق را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات لازم در این زمینه صادر شد. ضرورت مشارکت بین بخشی در شهرهای دارای آمار بالای ابتلا، از دیگر تاکیدات رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست امروز بود که راهکارهای عملیاتی در این زمینه با همفکری دیگر اعضای نشست مورد بررسی قرار گرفت. دکتر لطفی در ادامه نشست امروز ضمن بررسی روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها، میزان اشغال تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید۱۹، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، بررسی علت های جان باختن مبتلایان طی ۴۸ گذشته و روند انجام واکسیناسیون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به پایش آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان پرداخت. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فارس دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود.

این نشست با حضور داریوش رحمانیان، مقصود فراستخواه، آرش حیدری و سمیه توحیدلو برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷/۳۰ به صورت حضوری در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی است.

این نشست به همت انجمن جامعه شناسی ایران و خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091620 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است