Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه آثار برگزیده «اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب‌های درسی دوره ابتدایی» با حضور حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، مجید ذاکری دبیر این جشنواره و دیگر مدیران آموزشی و علاقمندان، ۱۳ آبان در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه این مراسم مجید ذاکری دبیر جشنواره تصویرگری گفت: ۳ رویداد دیگر از این نوع جشنواره، در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی داشته‌ایم اما رویکردشان تصویرگری برای متن کتاب‌های درسی بود. تقریباً فراخوان این جشنواره ۵ ماه پیش منتشر و از ۱ ماه پیش نیز داوری و انتخاب آثار در سه مرحله و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل آنلاین و برخط آغاز شد. در مجموع حدود ۶۰۰ اثر از ۳۸۹ هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید که در نهایت ۴۴ اثر در رده‌های اول تا سوم، به عنوان آثار تقدیر شده و تشویقی و آثار منتخب مردمی برگزیده شد.

وی افزود: مخاطب‌شناسی، بومی بودن آثار، حس زیباشناسی برای گروه سنی خاص، تناسب تصویرسازی با کتاب و محتوای آن و… از جمله معیارهای مدنظر داوران بوده است. با توجه به اینکه اولین دوره این رویداد را برگزار کرده‌ایم، تعداد آثار رسیده و هنرمندان شرکت کرده‌، قابل توجه بوده است.

این نمایشگاه تا یکشنبه ۲۳ آبان از ساعت ۱۴ الی ۲۰ در گالری‌های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران دایر است.

نمایشگاه «دست‌سازهای بریس» نیز جمعه ۱۴ آبان در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. عارف اربابی درباره این رویداد گفت: گروه بریس این نمایشگاه را برای معرفی بیشتر محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان برگزار کرده است‌. محصولات این نمایشگاه شامل سوزن‌دوزی‌ها، زیورآلات، لباس‌، کیف و… کار دست زنان سرپرست خانوار و بدون شناسنامه مناطق محروم سیستان و بلوچستان است. برگزاری چنین رویدادهایی باعث پیشرفت و رفع نیازهای مردم می‌شود. همیشه از این نمایشگاه‌ها استقبال زیادی می‌شود و توجه به این صنایع در رشد فرهنگی تأثیرگذار است.

علاقمندان می‌توانند روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان از ساعت ۱۵ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

«نطفه تاریک» شامل مجموعه طراحی‌های معراج گل‌زاده نیز عنوان نمایشگاه دیگری در گالری بهار خانه هنرمندان ایران است که عصر جمعه ۱۴ آبان ماه کار خود را آغاز کرد.

به گفته گل‌زاده، برخی از این آثار با هدف نمایش یک موضوع اجتماعی طراحی شده‌اند و بخش دیگری از آن‌ها افکاری هستند که می‌توان از آن برداشت‌های فردی و شخصی داشت. همچنین بخش دیگری نیز شامل رمزهای من است. علاقمندان می‌توانند آثار حاضر در نمایشگاه «نطفه تاریک» را تا ۲۴ آبان هر روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران تماشا کنند.

۱۴ آبان آغاز نمایشگاه «زمانه زیستن» شامل ۲۴ نقاشی از منا قیمی نیز در گالری استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران رقم خورد. منا قیمی درباره آثار خود که در این نمایشگاه شرکت دارد، بیان می‌کند: آثار حاضر در نمایشگاه طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ با تکنیک‌های مختلفی از جمله مدادرنگی، آبرنگ، اکریلیک و میکس مدیا خلق شده‌اند و موضوع «طبیعت بی‌جان» را دربرمی‌گیرند. من همیشه ذهن ماجراجویی داشته‌ام و با این که بیش از ۸۰۰ اثر طراحی و نقاشی کرده‌ام، عمدتاً در ۱۵ سال گذشته در نمایشگاه‌ها شرکت نمی‌کردم. زیرا احساس می‌کردم باید در سن ۴۰ سالگی این کار را آغاز کنم اما می‌خواهم از سن ۳۵ سالگی به بعد کم کم حضور در نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی را جدی‌تر دنبال کنم.

نمایشگاه «زمانه زیستن» تا ۲۴ آبان همه روزه (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقمندان هنرهای تجسمی است.

کد خبر 5344985

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه هنرمندان ایران محمد علوی تبار هنرهای تجسمی فیلم سینمایی تئاتر ایران فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان سازمان صداوسیما کارگردان تئاتر جشنواره فیلم فجر اداره کل هنرهای نمایشی نتفلیکس برنامه رادیویی فرهنگستان هنر سینمای مستند سریال ایرانی محمد خزاعی خانه هنرمندان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴

اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اثر منتخب بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درمی‌آید.


این اثر با عنوان آینه‌های نور، چیدمانی تعاملی از مریم صفایی و محمد امین اوجی، زوج بوشهری-شیرازی است که پیش از این در بخش رسانه‌های هنری جدید شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارائه و به عنوان نامزد کسب طوبای زرین شناخته شده بود و اکنون قرار است در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته شود.

اثر تعاملی این دو هنرمند بر اساس هندسه نقوش معماری ایرانی و رجوع به سنت کهن آینه‌کاری، با بیان و زبانی جدید طراحی شده است که به واسطه بازتاب نور، فضایی کهکشانی و بهشت‌گونه را می‌آفریند.

اجرای این اثر در شصتمین دوسالانه هنر ونیز مشابه اجرای آن در شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خواهد بود؛ با این تفاوت که چیدمان اثر متفاوت بوده و به جای تابش نور، آثار مصطفی گودرزی و عبدالحمید قدیریان (از هنرمندان پاویون ایران) به روی آن تابانده می‌شود که علاوه بر انعکاس نور، بازتابی از نقش و رنگ را به وجود می‌آورد.

در این چیدمان تعاملی، مخاطب در اجرا مشارکت می‌کند و با در دست داشتن چراغ قوه و تابش نور، کهکشان خاص خود را به وجود می‌آورد.

در پس‌زمینه این اجرای تعاملی، صدای موسیقی هم شنیده می‌شود. آهنگسازی این کار توسط بابک ربوخه، چهره شاخص هنر موسیقی کشورمان انجام شده است که همزمان با اجرای اثر در فضای پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، طنین‌انداز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد