Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع جنبش امل و حزب‌الله تاکید کردند که دولت لبنان و جورج قرداحی باید همچنان سر جای خود باقی بمانند و کسی که باید برود، قاضی البیطار است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع لبنانی گزارش دادند که علیرغم تلاش‌های «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور برای قانع کردن «جورج قرداحی» وزیر رسانه لبنان جهت استعفا از منصب خود؛ اما در سایه تاکید قرداحی بر عدم استعفا و تعهد به کرامت ملی و همچنین همبستگی حزب الله و برخی دیگر از احزاب با وزیر رسانه لبنان، این اتفاق هنوز نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «ال بی سی» منابع لبنانی تاکید کردند، نجیب میقاتی میداند تا زمانی که موضوع پرونده انفجار بندر بیروت و سیاسی‌کاری «طارق البیطار» قاضی این پرونده حل نشود، وزرای شیعه در هیچ یک از جلسات کابینه شرکت نخواهند کرد. تنها چیزی که نجیب میقاتی اکنون می‌تواند روی آن حساب کند تماس‌های «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان با مسئولان حزب‌الله است.

این منابع افزودند، اگر تضمینی برای حل بحران لبنان بعد از استعفای جورج قرداحی وجود داشته باشد، حزب‌الله می‌تواند نظر خود را اعلام کند.

اما منابع مذکور در عین حال تاکید کردند که جورج قرداحی استعفا نخواهد کرد و حزب‌الله در این زمینه از وی حمایت می‌کند.

منابع نزدیک به حزب‌الله و جنبش امل نیز در این زمینه اظهار داشتند، تا زمانی که پرونده انفجار بندر بیروت و اقدامات غیرقانونی قاضی البیطار حل و فصل نشود، این دو طرف در جلسات دولت مشارکت نخواهند کرد.

منابع حزب‌الله و جنبش امل با تاکید بر اینکه دولت لبنان و جورج قرداحی همچنان باید در جای خود باقی بمانند و قاضی البیطار باید کنار برود، اظهار داشتند، شاخص‌هایی برای برکناری قاضی البیطار وجود دارد و برکناری وی به معنای ورود به مرحله حل بحران است.

«حسین الحاج حسن» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز تاکید کرد که جورج قرداحی هیچ اشتباهی مرتکب نشده بلکه تنها نظر خود را بیان کرده است.

شیخ «زهیر الجعید» هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات برخی مسئولان که از جورج قرداحی می‌خواهند استعفا کرده و منافع عمومی را به منافع شخصی خود ترجیح دهد یک توهم و ظلم نابجاست؛ چرا که منافع عمومی وابسته به حفظ حاکمیت، عزت و استقلال لبنان است. این اظهارات غیرمسئولانه شامل هیچگونه تعهد و تضمین برای عقب نشینی کشور‌های حوزه خلیج فارس از موضع خود ضد لبنان نیست.

وی تصریح کرد، وزیر رسانه لبنان قبل از انتصاب به این منصب در مصاحبه با یک رسانه موضع خود را درباره جنگ یمن بیان کرده و به هیچ کشوری توهین نکرد و آنچه که گفت حقیقت بود.

شیخ زهیر الجعید ادامه داد، هدف از این کمپین خصمانه کشور‌های حوزه خلیج فارس علیه لبنان شخص جورج قرداحی نیست؛ بلکه همان چیزی است که وزیر امور خارجه عربستان بیان کرده، به این معنا که منظور و هدف آن‌ها حذف حزب الله از صحنه لبنان است. در صورتی که حزب الله نمایندگی قشر بزرگی از مردم لبنان را بر عهده دارد.

وی در ادامه گفت، کشور‌هایی هستند که در شرایط سخت به ملت و مقاومت لبنان کمک کردند و شبانه روز در کنار این کشور بوده و به آن خدمت رسانی می‌کردند؛ بدون اینکه از زبان مسئولان این کشور‌ها بشنویم که انتظار تشکر یا عذرخواهی به دلیل توهین‌هایی که برخی طرف‌های لبنانی به آن‌ها می‌کنند، داشته باشند.

شیخ زهیر الجعید در پایان تاکید کرد، عزت و کرامت لبنان بالاتر از هر چیزی است و هیچ کس نمی‌تواند لبنان را به سمت محور عادی سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خیانت بکشاند.

نجیب میقاتی و «میشل عون» رئیس جمهور لبنان پنجشنبه در خصوص برون رفت از بحران کنونی لبنان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس به توافق رسیدند. به جزئیات این توافق اشاره نشده است.

این اقدام دولت لبنان پس از آن صورت می‌گیرد که تنش میان ریاض و بیروت در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان درخصوص جنگ یمن شدت گرفت. روز جمعه ۷ آبان ماه، عربستان سعودی سفیر خود از لبنان را فراخواند، سفیر لبنان در ریاض را اخراج و واردات تمام کالا‌ها از لبنان را متوقف کرد.

بهانه عربستان برای این اقدام انتشار ویدئویی از جورج قرداحی بود که جنگ کشور‌های عربی علیه یمن را محکوم کرده بود. این موضع‌گیری قرداحی یک ماه پیش از تصدی وزارت رسانه انجام شده بود. علاوه بر این نه تنها اخباری از احتمال اتخاذ اقدامات شدیدتر ریاض علیه بیروت در روز‌های پیش‌رو منتشر شده است بلکه همچنین برخی کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس به تبعیت از عربستان سعودی، سفرای خود از لبنان را فرا خواندند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حزب الله جنبش امل قاضی البیطار قاضی البیطار جورج قرداحی نجیب میقاتی حزب الله خلیج فارس جنبش امل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت

جنبش حزب‌الله لبنان، بامداد امروز (جمعه)، اعلام کرد در یک کمین ترکیبی کاروانی زرهی از نیرو‌های ارتش اسرائیل را حدود ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان اعلام کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده، توپخانه و موشک انجام شده است.

حزب‌الله در ادامه اشاره کرد بعد از رسیدن کاروان به نقطه موردنظر، رزمندگان مقاومت آنها را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۲ خودروی زرهی در این عملیات منهدم شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بعد از عملیات حزب‌الله، با استفاده از بمب‌های دودزا شعاع دید را کور کرده تا تلفات را از کمینگاه به محل دیگری منتقل کند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد یک کامیون متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش اسرائیل در این کمین هدف قرار گرفته و «به طور کامل منهدم شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند سازمان نظارت نظامی این رژیم انتشار جزئیات بیشتر درباره این عملیات را ممنوع کرده است.
با این حال، منابع اسرائیلی صبح امروز (جمعه) بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش دادند یک نفر در این عملیات کشته شده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های ارتش اسرائیل را در مقر نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

این گروه که تحت رصد نیرو‌های مقاومت لبنان بوده، هنگام ورود به مقر المالکیه با گلوله توپ مورد تهاجم قرار می‌گیرد. حزب‌الله تاکنون صد‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل را در حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار داده است.

مقاومت لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  •  تداوم تجمعات حامی غزه برغم سرکوب پلیس؛ تظاهرات در دانشگاههای جورج واشنگتن و کالیفرنیا
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • بمباران سنگین جنوب لبنان+فیلم
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی