Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

اجازه فعالیت زنان امدادگر در سمنگان

با اجازه فعالیت زنان امدادگر از سوی مقامات محلی طالبان در سمنگان، از این پس، آنان می‌توانند در بخش بررسی، تشخیص و تفکیک نیازمندان برای موسسات کمک‌رسان بشردوستانه جهانی کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از این نیز زنان در وزارت صحت و داخله طالبان اجازه فعالیت دریافت کرده بودند. اما این کارکنان از دریافت نکردن معاشات شان از سوی این گروه نگران هستند.

5 و نیم میلیون نفر در افغانستان از زمان حضور طالبان بیجا شده اند

آنتونیو ویتورینو رئیس سازمان بین المللی مهاجرت پس از پایان سفر دو روزه خود به افغانستان ، با بیان اینکه 5 و نیم میلیون نفر در این کشور از زمان حضور طالبان بیجا شده اند، از آینده افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: وخامت اوضاع انسانی در این کشور ممکن است منجر به افزایش بیجاشدگی، آسیب پذیری و رنج شود!
با این حال گفته می شود که تغییرات آب و هوایی نیز به شدت به مردم افغانستان ضربه زده و حدود ۷۰ درصد از جمعیت تحت تاثیر خشکسالی و سیل آب های فصلی قرار گرفته اند و از این رو نتوانسته اند حاصل قابل ملاحظه از زمین های تحت زرع خود داشته باشند.

هشدار رئیس طالبان از نفوذ افراد فاسد در میان اعضای این گروه

ملاهبت الله آخنزاده رئیس گروه طالبان، از وجود افراد نفوذی‌ در میان نیروهای دولت موقت هشدار داده و گفته است که عده‌ای به دنبال تامین منافغ خود از طریق استفاده از طالبان هستند‌. وی افزوده است که اجازه نخواهد داد تا این افراد منافع خود را از طریق این گروه تامین کنند. این در حالی است که گفته می شود برخی با استفاده از اسم این گروه به آزار و اذیت مردم در شهر ها و قصبات پرداخته اند که باعث نگرانی های زیادی به مردم شده است

رحمان: تاجیکستان در خط مقدم مقاومت در برابر تهدیدهای افغانستان قرار دارد

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان می گوید: افغانستان منبع گسترش تهدید و چالش است؛ از این‌رو تاجیکستان در خط مقدم مقاومت قرار دارد. این در حالیست که طالبان نیز از آمادگی های نظامی خود به خط مرزی این کشور خبر داده بود. همچنان گزارش ها از حضور احمد مسعود فرمانده خیزش های مردمی پنجشیر به تاجیکستان خبر داده و گفته است که وی به خاطر جلب کمک ها به آن کشور سفر کرده است.

پذیرفته شدن درخواست های جدید پاسپورت تا 25 روز آینده

ریاست پاسپورت طالبان می گوید که در روزهای گذشته، چهل تن از کمیشن کارانی که برای اخذ پاسپورت از مردم پول می گرفتند را بازداشت کردند. مردم از تاخیر روند توزیع پاسپورت از سوی این ریاست هنوز هم نگران هستند اما سرپرست این ریاست می گوید؛ تا 25 روز آینده، درخواست جدید برای پاسپورت پذیرفته خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان تحولات افغانستان اجازه فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 روز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور، با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته است که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار مین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار مین جاسازی‌شده در یک ماشین حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

این گزارش تصریح کرده است در تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

گفتنی است که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

این آمار قربانیان ناشی از حملات داعش در حالی ارایه می‌شود که طالبان همواره حضور فیزیکی جنگ‌جویان گروه داعش را در افغانستان رد کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند