Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت که این کشور عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد، اما در برابر وضعیت افغانستان بی‌تفاوت هم نخواهد ماند.

چاووش اوغلو که پس از نشست کمیته بودجه مجلس ملی ترکیه در میان خبرنگاران حضور یافت گفت که آنکارا با دولت طالبان تعامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم نسبت به افغانستان بی‌تفاوت باشیم بیان داشت: «ما علاوه بر پیوندهای تاریخی و نسب مشترک، در زمینه سرمایه‌گذاری و بسیاری دیگر از زمینه‌ها در افغانستان حضور داریم.»

وزیر خارجه ترکیه افزود که تروریسم، مهاجرت و تهدیدات مواد مخدر باید از سرچشمه خود حذف شوند و باید از فروپاشی اقتصادی و وقوع بحران انسانی در افغانستان جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که اگر بحران در جایی که قرار دارد مدیریت نشود، پیامدهای آن مستقیما همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته چاووش اوغلو، ترکیه تعامل تدریجی با طالبان، حمایت در مسائل بشردوستانه و دیپلماسی فعال در عرصه بین‌المللی را دنبال می‌کند؛ همان گونه که جامعه جهانی به طور کلی سیاست تعامل تدریجی با طالبان را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد که به رسمیت شناختن طالبان و تعامل با آن‌ها دو موضوع کاملا متفاوت هستند.

آنکارا طی ماه‌های گذشته پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان و افزایش روند مهاجرت‌های غیرقانونی از این کشور به سمت اروپا، تمهیدات و تدابیر امنیتی شدیدی برای کاهش میزان مهاجرت‌ها به سمت ترکیه روی دست گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو افغانستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • (ویدئو) پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • تصاویری قدیمی از پوشش متفاوت زنان افغانستانی قبل از طالبان
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید