Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بیش از هزار نفر از مردم استرالیا امروز (شنبه) در بزرگترین شهر‌های این کشور یعنی سیدنی و ملبورن پس از یک ماه فرنطینه، در اعتراض به سیاست‌های اقلیمی دولت و استراتژی‌های ارائه شده در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در این تظاهرات اعلام کردند ما همه اینجا آمدیم تا نشان دهیم که از دولت خود انتظار بیشتری داریم. آنان در تصاویر نشان داده شده از سوی رسانه ها، تابلو‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «ما به تغییرات انسانی نیاز داریم، نه تغییرات آب و هوایی».

روز گذشته نیز هزاران نفر به خیابان‌ها‌ی گلاسکو در اسکاتلند آمده و خواستار اقدامات جدی در خصوص تغییرات آب‌وهوایی از سوی رهبران جهان شدند. این راهپیمایی از بخش غربی شهر گلاسکو آغاز شد و با گذشتن از مقابل ساختمان اجلاس، به سمت مرکز شهر حرکت کرد.

معترضان اعلام کردند از پیمان‌هایی که تاکنون در کنفرانس های  تغییرات اقلیمی سازمان ملل بسته شده ناامید هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که تعهدات دولت‌ها برای کاهش انتشار کربن و متان می‌تواند گرمایش جهانی را به ۱.۸ درجه در قرن جاری محدود کند. اما این پیش‌بینی متکی بر این است که کشور‌ها و شرکت‌ها به وعده‌های خود برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در دهه‌های آینده عمل کنند. بسیاری از فعالان روز جمعه بیان کردند که قبلاً شاهد شکسته شدن وعده‌های مشابهی بوده‌اند.

کنفرانس COP۲۶ در شهر گلاسکو اسکاتلند از ۳۱ اکتبر آغاز شده و تا ۱۲ نوامبر ادامه دارد. در طول مذاکرات، رهبران کشور‌ها اهدافی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای برمی‌گزینند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گلاسکو اسکاتلند تغییرات آب و هوایی مردم استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین

آفتاب‌‌نیوز :

بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت طی سخنرانی خود درباره تظاهرات دانشجویان خواهان پایان جنگ غزه و متفرق کردن اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا، گفت: تظاهرات مسالمت‌آمیز در ایالات متحده مورد قبول است، اما خشونت ضدقانون است. آسیب زدن به دارایی‌های عمومی جزو آزادی بیان نیست.

به نوشته العربیه؛ رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با ورود گارد ملی به دانشگاه‌های‌مان مخالفیم گفت: یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌های ما جایی ندارد. نظم باید در همه مراکز دانشگاهی آمریکا حکمفرما شود. اعتراضات باید در چارچوب قانون و بدون خشونت، نفرت‌پراکنی یا تخریب برگزار شود. حق اعتراض تضمین شده است، اما آشوب جایز نیست.

جو بایدن گفت: اعتراضات تغییری در سیاست‌های من در خاورمیانه نخواهد داد.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2200 نفر رسید
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند