Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@20:38:13 GMT

۱۵درصد از مشترکان برق پرمصرف هستند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۵۶۸۹

۱۵درصد از مشترکان برق پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف می بایست مصرف برق خود را کاهش دهند تا مشمول تعرفه های بالاتر نشوند.

 مصطفی رجبی مشهدی، با بیان این خبر افزود: پیرو بند ی تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 برای اصلاح تعرفه های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرحی به پایان رسیده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف با قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه ای است که گاه بین 15 تا 20 برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به بررسی های صورت گرفته از آثار منفی این روند مصرفی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می کردند، دچار خاموشی نمی شدیم .

رجبی مشهدی با تقسیم مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف افزود: از بین 30 میلیون مشترک خانگی، 85 درصد  یعنی حدود 25 میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می گیرند که قبض برق آنها  به طور کمتر از 30 هزار تومان است.

سخنگوی صنعت برق تعداد مشترکان پرمصرف را حدود 5 میلیون مشترک عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از این بین حدود 850 هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند.

رجبی مشهدی گفت: براساس طرحی که در حال بررسی های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه ای محاسبه خواهد شد که جزییات آن پس از تصویب در هیأت محترم وزیران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با دعوت از همه مشترکان برای مدیریت در مصارف خود، افزود: این طرح نیز در صورت تصویب توسط هیات دولت اجرایی خواهد شد، در راستای تحقق عدالت و تغییر رفتار مصرفی مشترکان است چرا که مشترکان پرمصرف در حال حاضر با مصرف بیشتر، از یارانه بیشتری هم بهره مند می شوند .

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق یکی از راهکارهای کنترل رفتار مصرف مشترکان بسیار پرمصرف را بکارگیری کنتورهای هوشمند عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برای نصب 5 میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف برنامه ریزی شده است که امیدواریم با انجام آن، این برنامه نیز در پیک تابستان سال 1401 مورد استفاده قرار گیرد.

/تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشترکان پرمصرف مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف رجبی مشهدی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس حد فاصل میان خیابان برغان و شریعتی و حد فاصل خیابان چالوس تا کوچه مهارج، کوچه‌های ناهید، مهرگان، گندم بخش شمالی، دانش، لاله، کرمی، گنجی، حافظ، گلشن، مدرسه مهاجر، عارف، هما و فرعی‌های منشعب در روز چهار شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ اقدام کند.

از ساکنان درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد. به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است.

در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

کد خبر 6097345

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین