Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:59:54 GMT

انجام یک هزار و ۲۸۷ عملیات توسط آتش نشانان سنندجی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۵۷۲۲

انجام یک هزار و ۲۸۷ عملیات توسط آتش نشانان سنندجی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات توسط آتش نشانان سنندجی در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۶۳ عملیات اطفاء حریق و ۶۲۴ عملیات نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، محمد سهیل فضل وزیری اظهار کرد: آتش نشانان این سازمان در راستای امداد رسانی به موقع به شهروندان همواره با آمادگی کامل در حفظ جان و مال همشهریان گرامی در زمان بروز حوادث تلاش می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آتش نشانان این سازمان در هفت ماهه امسال یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات را در سطح شهر انجام داده‌اند که از این تعداد ۶۶۳ عملیات اطفا حریق و ۶۲۴ عملیات نیز مربوط به امداد و نجات بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: از ۶۶۳ فقره عملیات اطفا حریق صورت گرفته در هفت ماهه امسال، ۲۷۲ فقره مربوط به اطفا حریق فضای سبز، کشاورزی، جنگل و مرتع، ۲۰۶ فقره مسکونی، ۶۰ فقره خودرو و ماشین آلات، ۳۷ مورد تجاری، ۳۸ مورد ضایعات و زباله، ۱۴ مورد انبار، ۱۲ مورد اداری، تأسیسات شهری چهار مورد، صنعتی سه مورد، یک مورد مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز تجمعی و آموزشی یک مورد و ۱۵ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۶۷ مورد گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۱۸۴ مورد گیر کردن در آسانسور، ۵۲ فقره تصادف، گیرکردن انگشتر ۲۴ فقره، محبوس شدن در اماکن ۱۴ مورد، هشت فقره سقوط در چاه و ریزش چاه، چهار مورد انفجار گاز، آب‌گرفتگی و سیلاب چهار فقره، سه مورد ریزش آوار، سقوط اشیا و اجسام ۳ مورد، سقوط از ارتفاع چهار مورد، عملیات غواصی دو مورد، برق گرفتگی یک مورد، خفگی و گازگرفتگی یک مورد و ۵۳ فقره سایر موارد از ۶۲۴ فقره عملیات انجام شده امداد و نجات بوده است.

فضل وزیری ادامه داد: از یک هزار و ۲۸۷ عملیات اطفا حریق و امداد و نجات؛ ۹۳۹ مأموریت در داخل محدوده شهر، ۴۲ عملیات در خارج از محدوده و سه مورد از مأموریت‌های انجام شده در محدوده روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه در عملیات‌های انجام شده ۶۴ نفر از شهروندان و یک نفر از آتش نشانان مجروح و ۱۳ نفر از شهروندان نیز متأسفانه فوت شده‌اند، تاکید کرد: ۲۰۸ نفر از همکاران تحت آموزش درون سازمانی قرار گرفته‌اند و ۲۴۹ نفر نیز از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و مدارس و پیش دبستانی به صورت برون سازمانی آموزش دیده‌اند.

کد خبر 533464

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری سنندج سنندج آتش نشاني سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عملیات اطفا حریق امداد و نجات آتش نشانان یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۱۱ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروهای این جمعیت طی ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۲ هزار و ۶۵۲ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۱۸ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۸۱ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

محمودی تصریح کرد: ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۱۵۵ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: ۱۶۰ تیم عملیاتی متشکل ۶۱۵ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6088869

دیگر خبرها

  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی 
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر