Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج الله فصیحی رامندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر عدالت ورزی در ارایه خدمات به مناطق شهری به ویژه نظافت سطح شهر، افزود: نگاه اجتماعی در جامعه به نوعی است که ظاهرا به برخی مناطق شهری بیشتر توجه می‌شود درحالیکه هیچ نوع تبعیضی در خدمت رسانی به مناطق وجود ندارد.

وی اضافه کرد:مناطق جدید شهر عموما بکر بوده و فضاهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در تفکیک زمین‌ها پیش بینی ‌شده است و محدودیتی برای اختصاص فضای مورد نیاز اماکن فرهنگی و فضای سبز در این مناطق وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیحی رامندی گفت: متاسفانه در بافت قدیم شهر، این محدودیت ها محسوس تر است، هرچند فضای مذهبی شامل مساجد و حسینیه‌های زیادی در بافت تاریخی وجود دارد اما باید سایر امکانات تفریحی و فرهنگی نیز با توجه به نیاز شهروندان در این بافت مهیا شود.

وی اضافه کرد: همچنین تمرکز جمعیت در این بافت‌ها، اصولی نبودن ساخت و سازها و محدودیت فضا موجب می‌شود تا فرآیندهای تنظیف و نظافت شهری در این بافت‌ها آنطور که باید خود را بروز ندهد.

فصیحی رامندی ادامه داد: این درحالی است که اکثر مناطق شهر هر روز توسط پاکبانان تنظیف می‌ شود ولی نظافت مناطق شهری در بافت های جدیدتر جلوه بیشتری دارد.

وی گفت: به دلیل کثرت جمعیت و وجود مشاغل مزاحم برخی از مناطق مرکزی و جنوب شهر روزانه دو نوبت تمیز می‌شود ولی همچنان تاکید کرده ایم نسبت به جنوب شهر توجه لازم انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در شورای ششم با جدیت پیگیر هستیم که فرآیندهای نظافت با دقت بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شهروندان این مساله را به نحو مطلوب تری حس کنند.

وی با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری، افزود: قزوین از معدود شهرهایی است که دارای طرح جامع ترافیکی بوده که در این طرح ۴۲ تقاطع همسطح و غیر همسطح دیده شده و تعدادی از آنها اجرا شده است.

فصیحی رامندی اضافه کرد:اصل مشکل در قزوین نبود یک کمربندی در رینگ دور شهر است که اگر بتوانیم در یک پروسه ۲ تا سه سال اتصال رینگ‌ دور شهر را تکمیل کنیم محدوده مرکزی شهر با ترافیک کمتری مواجه خواهد شد.

این مسوول گفت: در صورت اتصال پل امام رضا به پل ابوترابی و پل ولایت و پیامبر اعظم عمدتاً بار ترافیکی مرکز شهر تا حد قابل توجهی از بین خواهد رفت.

وی گفت: البته تاکنون تلاش‌های زیادی برای ایجاد این کمربندی انجام شده است اما به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و وجود باغ های سنتی در حاشیه شهر نتوانستیم در اجرای طرح کمربندی موفق شویم.

فصیحی رامندی افزود: این در حالی است که کمربندی قزوین از ۳۰ سال قبل در وزارت راه و شهرسازی تصویب شده است اما اجرا نمی‌شود به دلیل اینکه باید از باغ‌های سنتی عبور کند که موجب تخریب بخشی از باغ ها می شود.

وی گفت: برای اتصال پل امام رضا(ع) نیز همین مشکل وجود داشت که مقرر شد برای اجرای این طرح ۳۰ هزار متر از باغ های سنتی از بین برود و حداقل تخریب ها را داشته باشیم.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین شورای شهر شهرداری قزوین استان قزوین مدیریت شهری فصیحی رامندی مناطق شهری مناطق شهر باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد

مدیر امور توزیع برق نواحی شهرستان دشتستان در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرسنل اداره در خدمات رسانی، پایداری شبکه برق و در ارتقا شاخص‌های شرکت توزیع در سال ۱۴۰۲ جهت رضایت مندی مشترکین و گذر از پیک بار نقش بسزایی داشتند.

رئیس اداره برق بخش آبپخش نیز اظهار داشت: اردیبهشت هر سال همواره یادآور خدمات بی وقفه و شبانه روزی کارگرانی است که با سخت کوشی و ایمان عظیم در جهت خدمت رسانی جامعه لحظه‌ای درنگ نکرده و همواره در قبال مسئولیت‌های سنگین خویش پاسخگو بوده اند و در راستای این امر، در شکوفایی و بالندگی کشور خالصانه و صادقانه گام برداشته و همواره در هر زمان و هر مکان در سطح بخش در سرما و گرما حتی در روزهای تعطیل برای تأمین برق مطمئن و پایدار بخش آبپخش برای مردم انجام می‌دهند.

مجید نوبخت از مدیر امور توزیع برق نواحی شهرستان دشتستان جهت تقدیر از پرسنل تشکر کرد و افزود: این اداره تمام تلاش خود را در سال جهش تولید با مشارکت مردم در دستورکار قرار داده تا امسال بتوان با همکاری مردم عزیز بخش آبپخش خدمات مطلوب‌تری ارائه نماید

وی گفت: برق رسانی به ۳۱ نقطه و همچنین اصلاح و رفع ضعف ولتاژ چهار دستگاه ترانس در سطح شهر در مرحله تحویل مسیر و در حال حفاری است.

نوبخت اظهار داشت: در دولت کار و فعالیت لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 6094712

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری