Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در همایش زنان حماسه‌ساز استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای تاریخی درخشان در حوزه مقامت و ایستادگی در برابر سلطه‌گران است و مردم استان به این تاریخ افتخار می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش مردم استان بوشهر در مبارزه با استعمار و استکبار بیان کرد: استان بوشهر پایتخت ضد استعماری حوزه خلیج‌فارس است و همواره شاهد خلق حماسه‌های بزرگی از سوی استان بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه ویژه آبراه خلیج فارس در جهان اشاره کرد و ادامه داد: خلیج‌فارس کانون تحولات جهانی در عرصه‌های مختلف است و در نظام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی تأثیر بسزایی دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بندر بوشهر شش قرن مورد تهاجم استعمارگران از جمله پرتغال و انگلیس قرار گرفت تصریح کرد: هر بار حمله استعمارگران به بوشهر با مقاومت مردم دلیر استان مواجه می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه انگلیسی چهار حمله به استان بوشهر داشته‌اند و هر چهار بار شکست خورده‌اند افزود: در سال ۱۲۹۴ سرداران بزرگی همچون رئیس‌علی دلواری با فتوا از علما دینی با تجاوزگران مقابله کردند و با توطئه داخلی این سردار بزرگ مقاومت ترور شد و به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: استعمار فرانو نیز تفکرات جامعه را مورد هدف و نشانه قرار داده و رواج بی‌بندباری، تسخیر تفکرات، ایجاد انحراف در هویت ملی و دینی و رواج ابتذال‌گری از مهمترین اهداف آنها است.

وی تنها راه برخورد با این نوع تهاجم را مقاومت فرهنگی، رسانه‌ای و نرم دانست و گفت: زنان استان بوشهر در مقابل تهاجم استعمار پیر انگلیس با عظمت روحی و دینی پرچم‌دار پایداری هویت ملی و دینی شدند که نمونه آن زنان لرده دشتستان است.

صفایی بوشهری با تشریح حمله انگلیس در اسیر کردن مردان منطقه گیسکان دشتستان افزود: در این زمینه، زنان لرده به انگلیسی‌ها حمله کردند و ضمن شکست آنان، زمینه بازگشت متجاوزان به منطقه خود را فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عزت زنان لرده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی قرار است از سال آینده یکی از روزهای هشتم، نهم یا پانزدهم آبان‌ماه به‌عنوان روز ملی ضد استعماری بانوان ایران با نماد زنان لرده استان بوشهر در تاریخ و تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شود.

در این همایش از جمعی از زنان حماسه ساز استان بوشهر از جمله مادران شهدا، نوادگان زنان لرده، نوادگان سرداران، علما مبارزه با استعمار، ورزشکاران و هنرمندان بانوی بوشهری تقدیر شد.

در این مراسم از چند اثر هنری نیز به همین مناسبت رونمایی شد.

کد خبر 5345086

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر رئیسعلی دلواری خلیج فارس بوشهر انگلیس بندر بوشهر پرتغال یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا بارش باران گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران استان بوشهر زنان لرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید

ستاره انگلیسی هر بازی به آمار تعداد گل های خود اضافه می کند.

طرفداری | هری کین، مهاجم انگلیسی بایرن مونیخ به آمار 400 گل در کل دوران حرفه ای خود رسید.

بایرن مونیخ در هفته 31 فصل 24-2023 بوندسلیگا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و به لطف بریس هری کین، مقابل این تیم به پیروزی 2-1 دست یافت. هری کین با این دو گل، به آمار 400 گل زده در دوران حرفه ای خود برای باشگاه و کشورش رسید. هری کین تا به امروز با پیراهن تیم ملی انگلیس، تاتنهام، بایرن مونیخ، میلوال، لیتون و لسترسیتی موفق به گلزنی شده است. گل های هری کین به تفکیک تیم:

تاتنهام؛ 280 گل تیم ملی انگلیس؛ 62 گل بایرن مونیخ؛ 42 گل میلوال؛ 9 گل لیتون؛ 5 گل لسترسیتی؛ 2 گل

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد