Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:56:56 GMT

آغاز واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۰۴۵

آغاز واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی، با بیان اینکه در شهرستان‌ها شاهد تغییر رنگ بندی کرونایی هستیم، عنوان کرد: وضعیت تفرش قرمز و محلات و کمیجان نارنجی شده، وضعیت شکننده است و علیرغم سیر ثابت آمارها اما باید محتاط بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور ۱۴ استان روند نزولی و ۱۰ استان صعودی و باقی وضعیت ایستایی دارند و در اطراف استان مرکزی وضعیت متغیری را شاهدیم و باید هوشیارتر وضعیت را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در استان مرکزی تاکنون ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دوز و ۶۰ درصد دو دوز را دریافت کرده اند که وضعیت قابل قبولی را نشان می‌دهد، ولی باید به سرعت به رقم ۸۵ درصد در تزریق دو دوز واکسن برسیم و البته تا پایان ماه به ۷۰ درصد می رسیم.

جمالیان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر، لازم است که اطلاع رسانی شود که در صورت مرطوب شدن ماسک باید تعویض ماسک انجام گیرد.

وی بیان کرد: تا امروز در مراکز جامع سلامت تست رپید در فضای باز انجام می‌گرفت، اما با برودت هوا امکان تست در فضای باز وجود ندارد و با انتقال تست گیری به داخل ساختمان، تداخل خدماتی در مراکز سلامت ایجاد می‌شود و درخواست داریم که ۵ کانکس به دانشگاه داده شود که تست رپید در داخل کانکس و در فضای باز انجام گیرد تا مانع تداخل بیماران مشکوک به کرونا و سایر افراد شویم، البته می‌توان از ظرفیت مساجد هم استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به مصوبه دو هفته اخیر جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از کارت خوان، افزود: شهرداری اعلام کرد که در حال برگزاری مناقصه هستیم و امیدواریم که برنامه‌های مدیریت خدمات شهری با جدیت و سرعت بیشتری انجام گیرد.

جمالیان با بیان اینکه صف‌های توزیع کالاها را بدون رعایت پروتکل‌ها شاهدیم، گفت: سازمان صمت و اصناف باید طوری برنامه ریزی کنند که پراکندگی مراکز توزیع بیشتر باشد تا کمترین میزان صف ایجاد شود.

وی در خصوص بازگشایی مدارس عنوان کرد: ظاهراً از امروز دوره دوم مقطع متوسطه بازگشایی می‌شود، لازم است که آموزش و پرورش با مراکز بهداشتی تعامل داشته باشد، کارت واکسیناسیون بررسی شود، جمعیت کلاس‌ها و سرویس‌های بهداشتی مدارس مرتباً تحت نظارت باشد و اگر کوچک‌ترین سهل انگاری صورت گیرد ممکن است چالش‌های جبران ناپذیری رقم بخورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت خوابگاه‌ها، گفت: خوابگاه‌های خودگردان تعطیل هستند و این امر چالش‌های کمبود فضای خوابگاهی را رقم زده است که باید راهکاری برای آن اندیشید، دانشگاه‌ها از آذرماه بازگشایی می‌شوند و مسلماً افزایش تعداد دانشجویان نیازمند خوابگاه، مشکل آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: طی دو ماه اخیر در بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی مشکلی بروز نکرده است و امیدواریم باقی دانشگاه‌ها نیز با جدیت برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند افزایشی آمار کرونا در شهرستان محلات اظهار کرد: نمایشگاه سنگ محلات به بهترین شکل ممکن برگزار شد، اما حواشی این نمایشگاه باعث شد که محلات با افزایش مسافرت‌ها طی سه هفته اخیر مواجه شود، هتل‌های محلات تکمیل ظرفیت شد، رستوران‌ها پر از مشتری بود و همین امر باعث تغییر وضعیت این شهرستان در روزهای اخیر و نارنجی شدن شرایط کرونایی محلات شده است و لازم است که شبکه بهداشت و فرماندار نظارت بیشتری در مراکز تجمعی داشته باشند.

وی گفت: آمار کرونا در مدارس چشمگیر نبوده و بیشتر از کرونا آنفلوانزا را در مدارش شاهد هستیم، همچنین ضعیف‌ترین میزان واکسیناسیون را در شهرستان کمیجان شاهدیم به طوری که تاکنون ۵۴ درصد جمعیت این شهرستان دو دوز را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه تزریق دوز سوم افراد بالای ۶۰ سال از امروز آغاز شده است، گفت: دانشگاه و آموزش و پرورش نیز باید آمار واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان را به دانشگاه اعلام کنند.

کد خبر 5345039

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک اراک واکسن کرونا یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا بارش باران گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 حبیب غزنوی رییس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت (ع) باید سرلوحه تمامی امور قرار گیرد و با نور ایمان و نور قرآن حرکت کرده و جامعه‌ای سعادتمند بسازیم.
 
 وی ادامه داد: تمسک به قرآن راه نجات و رستگاری انسان است، خداوند راه‌های نجات و رستگاری فراوانی برای انسان قرار داده است، یکی از راه‌های رسیدن به سعادت، تزکیه نفس است.
 
حبیب غزنوی گفت: انسان هر وقت آیه‌های قرآن را تلاوت می‌کند برای آن تازگی دارد چرا که هر آیه قرآن یک معجزه الهی است.
 
  محمد هادی عباسی، معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: مراسم تقدیر از برگزیدگان بخش آوایی، بخش معارفی و سایر بخش‌های بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه در بخش کارکنان، دانشجویان و اساتید در مسجد فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت در صدر اولویت‌های معاونت دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
 
 عباسی ادامه داد: همه ساله جشنواره قرآن و عترت ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان رشته‌های پزشکی و تابع وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف و به همت کانون قرآن و عترت شهید فیروزی برگزار می‌گردد و امسال هم شاهد افرایش درصد مشارکت ثبت نام کنندگان در رقابت‌های اولیه این جشنواره بودیم.
 
وی افزود: به لطف خدا و به همت همکارانمان در مرکز قرآن و عترت شهید فیروزی جزو نخستین دانشگاه‌هایی هستیم که مراسم تقدیر از برگزیدگان مرحله نخست بیست و هشتمین دوره مسابقات را برگزار کرده ایم.
 
 عباسی گفت: نتایج دیگر بخش‌های این جشنواره در مرحله داوری کشوری است که پس از اعلام، به اطلاع دانشجویان عزیز، کارکنان گرامی و اعضا محترم هیئت علمی خواهد رسید.
 
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات شاهد ثبت نام اولیه ۶۵۰ نفر از اعضاء خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد