Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:43:22 GMT

آغاز ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۱۱۶

آغاز ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز تردد ترانزیتی کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران طی دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، سید رضا فاطمی‌امین امروز در حاشیه «نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند، گفت: متأسفانه دو کشور مبادلات زیادی با هم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نشست قرار شد حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده پنج برابر افزایش یافته و به پنج میلیارد دلار برسد. همچنین قرار شد ظرف سه ماه آینده موانع تجارت آزاد میان دو کشور برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجارت با همسایگان برای دولت سیزدهم اهمیت بالایی دارد. رئیس‌جمهور نیز دستور داده تا روابط بین‌المللی خصوصاً با همسایگان گسترش یابد.

فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل هم هستند. همچنین علاوه بر افزایش مبادلات کالا، سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران و پاکستان نیز عملیاتی خواهد شد.

وی به تمایل پاکستان به سرمایه‌گذاری ایران در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی اشاره و اظهار کرد: همچنین قرار شد روابط دو جانبه را به تجارت بین‌المللی تبدیل کنیم.

فاطمی‌امین یادآور شد: در دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران عملیاتی شده اما برای افزایش این روابط، در هر دو کشور موانعی وجود دارد؛ بنابراین قرار شد یک مرکز در ایران و یک مرکز در پاکستان به عنوان مراکز تماس شکل بگیرد و موانع را یک به یک برطرف کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وزارت جهاد کشاورزی برای تبادل محصولات لبنی میان دو کشور صحبت کرده‌ام و وزیر جهاد کشاورزی مایل است موانع سرمایه‌گذاری مشترک در این صنعت برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترانزیت کامیون پاکستان ایران و پاکستان قرار شد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری