Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع امنیتی در نینوا از آغاز عملیات پاکسازی گسترده مناطق دور دست اطراف شهرستان «مخمور» برای تعقیب و پیگرد اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، این منبع امنیتی همچنین اعلام کرد، نیروهای ارتش عراق در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) به منطقه «کشاف» و مناطق دوردست اطراف آن در شهرستان «مخمور» یورش برده و اقدام به تفتیش و پاکسازی گسترده این مناطق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، داده‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که اعضای داعش به دلیل طبیعت جغرافیایی ناهموار در منطقه کشاف مخفی می‌شوند.

در همین راستا، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات نینوا و نیروهای محور ششم وابسته به نیروهای پیشمرگ، با پشتیبانی هوایی هواپیمای ارتش، نیروهای هوایی و جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی عملیات امنیتی را برای پاکسازی منطقه کشاف آغاز کردند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، هدف از انجام این عملیات، تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در مناطقی است که بین نیروهای پیشمرگ و نیروهای فدرال واقع شده است.

شهرستان مخمور طی ماه‌های اخیر شاهد چندین عملیات تروریستی داعش، ربودن غیرنظامیان و نیروهای امنیتی و همچنین حمله به برخی روستاها و روستاییان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان نینوا داعش در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است

حسن کاظمی قمی سفیر و نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در پیامی در «ایکس» نوشت: تروریسم و مشخصاً داعش خراسان یک تهدید مشترک برون پایه برای ایران، افغانستان و کشورهای منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه طالبان شریک ایران در مبارزه با تهدید داعش است، افزود: ما افغانستان را شریک خود در مبارزه با این تهدید مشترک می‌دانیم و همکاری در این حوزه از اولویت‌ها خواهد بود.

کاظمی قمی پیش از این نیز تاکید کرده بود افغانستان مستقل ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد.

 نماینده ویژه ایران در افغانستان چندی قبل در واکنش به حمله تروریستی در مسکو نیز گفته بود کشورهای منطقه باید برابر تروریسم با منشأ خارجی متحدانه عمل کنند.

پیش‌تر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات تصریح کرده بود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند