Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:19:08 GMT

آلاینده دی‌اکسید گوگرد ۲ روز هوای تهران را آلوده کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۲۴۵

آلاینده دی‌اکسید گوگرد ۲ روز هوای تهران را آلوده کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن روشنی، با اعلام اینکه طی مدت مذکور، آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون در ۱۲ روز و آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون در ۲ روز به صورت همزمان بالاتر از حد مجاز قرار گرفتند، گفت: بیشترین شاخص ثبت‌شده برای ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون برابر ۱۳۰ و بیشترین شاخص برای ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون برابر ۱۳۴ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هر دو روز آلوده به لحاظ ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون در ۶ روز ابتدایی مهرماه به علت گرد و غبار ناشی از خشکی زمین اتفاق افتاد، اظهار داشت: با سردتر شدن هوا و کمبود تهویه لازم در شهر، غلظت ذرات معلق ریزتر که منشاء آن انسان‌ساخت و بیشتر ناشی از حمل و نقل شهری و استفاده از وسایل نقلیه موتوری در شهر است، افزوده شد.

روشنی با بیان اینکه در پدیده‌ای کم‌سابقه طی سال‌های اخیر، در روز اول آبان، آلاینده دی‌اکسید گوگرد به میزان قابل توجهی افزایش یافت و با غلظتی برابر ۸۴ به عنوان آلاینده شاخص هوا معرفی شد، تصریح کرد: هر چند در این روز، میزان شاخص فراتر از حد مجاز نبود ولی افزایش این عدد در کنار کاهش تعداد روزهای پاک و افزایش تعداد روزهای قابل قبول به لحاظ این آلاینده در مدت مورد بررسی، حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان این امر را زنگ خطری برای مطرح شدن گاز دی‌اکسید گوگرد به عنوان یکی از آلاینده‌های مهم شهر تهران دانست، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای سردتر و در صورت استفاده از سوخت‌های بی‌کیفیت و حاوی سولفور بالا در مراکز صنعتی و نیروگاهی بزرگ، میزان این آلاینده در هوای تهران افزایش یابد.

روشنی با بیان اینکه در نیمه نخست پاییز سال گذشته، ۲۷ روز شرایط قابل قبول و ۱۸ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در شهر تهران ثبت شد، تصریح کرد: در مدت مشابه سال ۹۹، همه روزهای آلوده به خاطر افزایش غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون بود و می‌توان گفت در مجموع، نیمه نخست پاییز سال جاری، شرایط مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته داشت.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه با کمتر شدن محدودیت‌های کرونایی، می‌بایست نسبت به افزایش شاخص آلاینده‌های هوا حساس‌تر بود، خاطرنشان کرد: به این منظور، مواردی همچون جدی گرفتن معاینه فنی و کاهش موارد استفاده بی‌مورد از وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه کاربراتوری، حائز اهمیت است.

کد خبر 5345101

منبع: مهر

کلیدواژه: کیفیت هوای تهران آلاینده ها وضعیت هوای تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی یوم الله 13 آبان علیرضا زاکانی گردشگری پیش بینی وضعیت هوا شهرداری منطقه 14 تهران بارش باران میراث فرهنگی شهر تهران مددجویان کمیته امداد غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • افزایش تدریجی دمای هوای تهران در پنج روز آینده
  • تهران دوباره بارانی می شود؟/ پیش‌بینی هوای تهران طی پنج روز آینده
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال