Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان پرمصرف می‌بایست مصرف برق خود را کاهش دهند تا مشمول تعرفه‌های بالاتر نشوند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان این خبر افزود: پیرو بند‌ی تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای اصلاح تعرفه‌های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرحی به پایان رسیده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف با قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه‌ای است که گاه بین ۱۵ تا ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می‌کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته از آثار منفی این روند مصرفی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می‌کردند، دچار خاموشی نمی‌شدیم.

رجبی مشهدی با تقسیم مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف افزود: از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی، ۸۵ درصد یعنی حدود ۲۵ میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می‌گیرند که قبض برق آن‌ها به طور کمتر از ۳۰ هزار تومان است.

سخنگوی صنعت برق تعداد مشترکان پرمصرف را حدود ۵ میلیون مشترک عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: از این بین حدود ۸۵۰ هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند.

رجبی مشهدی گفت: براساس طرحی که در حال بررسی‌های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه‌ای محاسبه خواهد شد که جزییات آن پس از تصویب در هیأت محترم وزیران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با دعوت از همه مشترکان برای مدیریت در مصارف خود، افزود: این طرح نیز در صورت تصویب توسط هیات دولت اجرایی خواهد شد، در راستای تحقق عدالت و تغییر رفتار مصرفی مشترکان است چرا که مشترکان پرمصرف در حال حاضر با مصرف بیشتر، از یارانه بیشتری هم بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق یکی از راهکار‌های کنترل رفتار مصرف مشترکان بسیار پرمصرف را بکارگیری کنتور‌های هوشمند عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برای نصب ۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف برنامه ریزی شده است که امیدواریم با انجام آن، این برنامه نیز در پیک تابستان سال ۱۴۰۱ مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشترکان پرمصرف برق جریمه برق یارانه برق مشترکان پرمصرف مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف رجبی مشهدی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!

به گزارش "ورزش سه"، بهرام رضاییان در گفت و گو با سایت باشگاه فولاد خوزستان، با اشاره به شرایط این تیم قبل از دیدار با تراکتور تبریز بیان کرد: پیش از هر چیز باید از حمایت و همراهی مردم شریف خوزستان، هواداران فهیم فولاد، پیشکسوتان ارزنده و همه دلسوزان فوتبال استان در روزهای گذشته تشکر ویژه‌ای داشته باشم‌؛ به راستی که سرمایه‌های اصلی فولاد خوزستان همین عزیزان هستند و جای قدردانی دارد که درهر شرایطی تیم را تنها نمی‌گذارند. شکی نیست اعضای کادرفنی و بازیکنان فولاد هم با درک شرایط تمام توان خود را برای خوشحال کردن مردم خوزستان در هفته های پایانی لیگ برتر به کار خواهند گرفت.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره جریمه سنگینی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته، عنوان کرد: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده و در چنین شرایطی پرداختن به موضوعات این چنینی جایز نیست؛ هرچند که اعتقاد داریم صحبت‌هایی که آقای ویسی انجام داده، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی پیگیر خواهیم بود تا خدای نکرده حقی از هیچ کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

رضاییان در پایان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد به نتایج دلخواه در ۵ هفته پایانی لیگ برتر دست پیدا کنیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • واکنش مدیرعامل فولاد به جریمه عجیب ویسی!
  • حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین