Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس؛ خدمه ایستگاه فضایی که در مدار زمین می چرخد، شامل یک فرانسوی و یک ژاپنی پیش از ورود خدمه جایگزین خود که پروازشان از زمین چند بار به علت شرایط نامناسب آب و هوای به تاخیر افتاده، این فضاپیما را ترک خواهند کرد.  

در بیانیه ناسا آمده است که سفینه ای که قرار است این فضانوردان را به زمین بازگرداند، روز یکشنبه برای آغاز سفری چند ساعته به سوی زمین از ایستگاه فضایی جدا خواهد شد و حدود ساعت هفت بامداد دوشنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) در سواحل فلوریدا بر زمین می نشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماموریت های بازگرداندن خدمه کنونی ایستگاه فضایی و اعزام فضانوردان تازه به آن توسط ناسا و با همکاری شرکت اسپیس ایکس اجرا خواهد شد که اکنون سفرهای فضایی دائمی از ایالات متحده به ایستگاه فضایی برگزار می کند.

قرار است خدمه کرو – ۳ که از چند روز پیش برای آماده شدن برای این ماموریت در قرنطینه به سر برده اند، با موشک فالکون ۹ ساخت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، به سوی مدار زمین پرواز کنند.

ناسا سه شنبه ۱۱ آبان ماه اعلام کرده بود که در پی بروز «مشکلات جزیی پزشکی» یکی از فضانوردان، ماموریت «کرو-۳» شرکت فضایی اسپیس ایکس را به ایستگاه بین المللی فضایی مستقر در مدار زمین که قرار بود  چهارشنبه اجرا شود، برای بار دوم به تعویق انداخته است.

اسپیس ایکس و ناسا قبلا نیز این ماموریت را به علت نگرانی از آب و  هوای نامساعد به مدت سه روز به تعویق انداخته بودند.

فرمانده این ماموریت «راجا چاری» ۴۴ ساله فضانورد ناسا، «کایلا بارون» ۳۴ ساله و «توماس مارشبورن» ۶۱ ساله که هر دو از فضانوردان ناسا هستند، به همراه «ماتیاس ماورر» فضانورد ۵۱ ساله آلمانی از متخصصان این ماموریت محسوب می شوند.

در همین حال، خدمه برای مدت طولانی در فلوریدا قرنطینه شده اند؛ زیرا پرتاب به تعویق افتاده است. چنین قرنطینه‌هایی حتی قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ معمول بود. این فضانوردان قصد دارند ۶ ماه در ایستگاه بین المللی فضایی اقامت کنند و در این مدت تحقیقاتی انجام دهند که انتظار می‌رود به آماده سازی برای مأموریت‌های فضایی طولانی‌تر کمک کند.  

چنین آزمایش‌هایی شامل مطالعات متعدد درباره سلامت فضانوردان در دوره‌های طولانی در فضا، رشد گیاهان بدون خاک در ریزگرانش و نمایش حسگرهایی است که می‌تواند به ربات‌های پرنده کمک کند تا در سفینه‌های فضایی مانند آزمایشگاه در حال چرخش حرکت کنند.

این فضانوردان علاوه بر انجام آزمایش‌های علمی، قصد دارند در طول ماموریت خود چند پیاده‌روی فضایی برای ارتقای ایستگاه فضایی انجام دهند و از چند فضانورد خصوصی استقبال کنند.

مارشبورن با فرمانده راجا چاری ۴۴ ساله و متخصصان ماموریت به نام های کایلا بارون ۳۴ ساله از ناسا و ماتیاس مورر  ۵۱ ساله از سازمان فضایی اروپا به فضا می روند.

این اولین پرواز فضایی بارون، چاری و مورر و سومین پرواز مارشبورن خواهد بود. مارشبورن پیش از این به عنوان عضوی از ماموریت شاتل فضایی STS-۱۲۷ در سال ۲۰۰۹ و اکسپدیشن ۳۴/۳۵ در داخل ایستگاه فضایی فعالیت داشت که این ماموریت در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید.

چاری قبل از فضانورد شدن به عنوان سرهنگ نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرد و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ساعت کار با هواگرد سبک را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است. وی همچنین برای عضویت در تیم آرتمیس انتخاب شده بود و می‌توانست در سال ۲۰۲۴ به ماه برود.

برنامه آرتمیس (Artemis Program) یک برنامه فضایی بین‌المللی با هدف فرستادن انسان‌ها از جمله نخستین زن به ماه است. مقصد نهایی این برنامه قطب جنوب ماه و زمان اجرای آن تا سال ۲۰۲۴ است.

این طرح توسط ناسا و شرکت‌های خصوصی صنایع هوافضای آمریکایی با همکاری سازمان فضایی اروپا، سازمان کاوش‌های هوافضای ژاپن، سازمان های فضایی کشورهای کانادا، ایتالیا، استرالیا، انگلیس، امارات متحده عربی، اوکراین و برزیل در حال اجرا است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلوریدا ایستگاه فضایی ناسا اسپیس ایکس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا فلوریدا ایستگاه فضایی ایالات متحده آمریکا فلوریدا ایستگاه فضایی ناسا اسپیس ایکس ایستگاه فضایی اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری

تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، ۱۳۰۰ سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به ۶ تریلیون مایل (۹.۷ تریلیون کیلومتر) است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، تلسکوپ فضایی وب ناسا واضح‌ترین تصاویر را از بخشی از یک سحابی به شکل اسب نشان داده است که "یال‌ها" را با جزئیات ریزتر نشان می‌دهد. سحابی سر اسب، در صورت فلکی شکارچی، 1300 سال نوری از ما فاصله دارد. یک سال نوری نزدیک به 6 تریلیون مایل (9.7 تریلیون کیلومتر) است.

 

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده که عرض آن حدود 0.8 سال نوری است. /ناسا

این سحابی بیش از یک قرن پیش کشف شد، نام مستعار آن از ظاهر خیره‌کننده آن گرفته شده است . دراین تصویر ستونی از گاز و غبار دیده می‌شود که شبیه اسب است.

جدیدترین تصاویر فروسرخ تلسکوپ وب منتشر شده در روز دوشنبه، بالای سر اسب را با جزئیات بیشتری به تصویر کشید و ابرهای مولکول های هیدروژن سرد و مواد شیمیایی دوده مانند را روشن کرد. این عکس‌های پر زرق و برق می‌توانند به اصلاح درک اخترشناسان از سحابی کمک کنند.

این تصویر از سحابی سر اسب از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا بر روی بخشی از "یال" اسب متمرکز شده است. /ناسا

"سر اسب" هدف مورد علاقه رصدخانه های فضایی از جمله تلسکوپ فضایی هابل است. سال گذشته تلسکوپ فضایی اروپایی اقلیدس نیز عکس‌های تازه‌ای از این سحابی گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)