Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@21:19:16 GMT

برگزیده اخبار بورسی امروز ( ۱۵ آبان ۱۴۰۰)

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۷۵۳۹

برگزیده اخبار بورسی امروز ( ۱۵ آبان ۱۴۰۰)

ایران اکونومیست - برگزیده اخبار بورسی، مهمترین اخبار روز بورس ایران و جهان را در کوتاه ترین و خلاصه ترین کلمات می آورد.

- شاخص کل بورس با رشد ۴۲ هزار و ۲۲٠ واحد بر روی پله ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحدی قرار گرفت.
-شستا، فولاد و فارس سه نماد با بیشترین تاثیر بر شاخص کل بودند.
- نمادهای شستا، فولاد و فملی پرتراکنش‌ترین نماد در بورس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


-شاخص ۳.۱ درصد هم‌وزن رشد کرد.
- در فرابورس با افزایش بیش از ۵٠٠ واحد شاخص کل به رقم ۲٠ هزار و ۳۶٠ واحد رسید .
- نمادهای آریا، کگهر و زاگرس در صدر شاخص‌سازان فرابورس قرار گرفته‌اند.
- بیشترین ارزش معاملات در بازار امروز به نام صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و چندرشته‌ای به ترتیب ثبت شده است.
- شرکت توسعه و عمران امید در افشای اطلاعات گروه الف از اطلاعیه جدیدی در مورد نتایج برگزاری مزایده فروش واحدهای پروژه طاهرخانی و طیب و زمین قنات ۲ خبر داد.
-تالار سیمان بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۱ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۹۹ تن سیمان از سوی ۶۳ شرکت سیمانی بود.
- ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، ۱ میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۳۷۲هزار تومان، ۲۵ میلیون و ۱۸۶هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۳۹۴هزار تومان رسید.
منابع :صدای بورس، بورس ۲۴، Tsetmc، باشگاه خبرنگاران جوان، تسنیم، ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید

درحالی حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی در بازار اجاره مسکن باقی‌مانده که این بازار در برخی شهر‌های جدید کشور در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد و نرخ‌ها به‌شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، آخرین گزارش بانک مرکزی از بازار مسکن (مربوط به اسفند ۱۴۰۲) نشان می‌دهد اجاره‌بها مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۴۴.۵ و ۵۱.۶ درصد افزایش یافته است. این میزان افزایش در حالی صورت گرفته که به‌طور معمول آخرین ماه سال جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن به حداقل می‌رسد.

در این بین با وجود آن‌که حدود یک‌ماه به آغاز فصل جابجایی‌ها در این بازار فرصت مانده که در برخی شهر‌های جدید افزایش عجیب نرخ اجاره‌بها شروع شده است. در شهر جدید پرند که سال گذشته مترو آن پس از سال‌ها وعده و وعید افتتاح شد، برخی مالکان واحد‌های خود را با قیمت‌های چندین برابری نسبت به سال گذشته آگهی کرده‌اند.

یکی از مستاجران که حدود دو هفته‌ای است در فاز ۶ شهر جدید پرند به دنبال آپارتمانی برای اجاره است به تسنیم می‌گوید: هفته آخر فروردین امسال یک واحد ۸۷ متری در فاز ۶ پرند با پول پیش ۵۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۵۰ میلیون تومان) عرضه می‌شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که طی دو هفته اخیر رهن و اجاره آپارتمانی با همین ویژگی به‌طور مداوم در حال افزایش است. بر این اساس یک واحد مسکونی با همین مشخصات با ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی و اجارخ ماهانه ۲ میلیون تومانی (رهن کامل ۲۸۰ میلیون تومان) فایل شده است.

به گفته وی، در پروژه کیسون که واحد‌های آن همچنان در حال تحویل است، واحد‌های مسکن مهر با ودیعه حدود ۷۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۷ میلیون تومانی عرضه می‌شود. به عبارت دیگر با رهن کامل ۳۰۳ میلیون تومانی!

وی بیان کرد: در فاز پنج ۵ یعنی جایی که پروژه‌های کم کیفیت‌تر و بدون امکانات است یک واحد ۸۵ متری با ودیعه ۵۰ تومانی و اجاره ۵ میلیون تومانی عرضه شده است.

بررسی آگهی‌ها اجاره در شهر جدید پرند نشان می‌دهد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۵ متری در فاز یک آنرا با رهن ۶۵۰ میلیون تومانی عرضه کرده است. همچنن رهن یک واحد ۸۰ متری ۲۸۰ میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ فاز ۵ با رهن ۷۰ میلیونی و اجاره ۳.۵ میلیون تومانی، واحد ۸۰ متری فاز یک با رهن ۳۵۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۸۳ متری با رهن ۲۰۰ و اجاره ۴ میلیون تومانی فایل شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد