Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@17:08:44 GMT

ماسک هم به جمع اقلام صادراتی پیوست

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۸۳۰۰

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت از صادرات ۱۰ میلیون دلاری ماسک سه لایه در ۵ ماه ابتدای سال خبر داد.

میرابوطالب بدری با بیان اینکه به درخواست‌های صادرات ماسک با اولویت پاسخ می‌دهیم گفت: هم اکنون محموله‌های ۵۰ هزار دلاری و ۱۰۰ هزار دلاری ماسک به صورت موردی مجوز صادرات گرفته و صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به صورت روزانه درخواست صادرات ماسک داریم، افزود: پس از دریافت درخواست‌های صادراتی با تائید سازمان حمایت و سازمان غذا و دارو، مجوز صادرات ماسک را به گمرک ارسال می‌کنیم.

بدری اظهار کرد: البته در صادرات ماسک N ۹۵ و N ۹۹ همچنان محدودیت داریم، اما برای صادرات موردی ماسک N ۹۵ آن هم به تعداد کم، مجوز صادرات می‌دهیم.

وی ادامه داد: تولید ماسک بسیار فراوان شده و حتی شرکت‌هایی که ربطی به این حوزه ندارند ماسک تولید می‌کنند از این رو بازار داخل اشباع شده و اگر مجوز صادرات ندهیم بازار‌های خارجی را از دست می‌دهیم، همچنان که در حدود یک سال پیش به علت تأمین نیاز داخل، سخت‌گیری در صادرات موجب شد رقبای ما بازار‌ها را تصاحب کنند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: ما به صورت موردی برای همه درخواست‌های صادرات ماسک، تأییدیه صادر می‌کنیم، زیرا این صادرات یک منبع ارزآوری برای کشور است و حتی یک مورد هم نبوده که صادرکننده‌ای درخواست، ارائه کرده باشد و ما مخالفت کرده باشیم.

دانشجو/

برچسب ها: ماسک ، صادرات ، کرونا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PcY

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ماسک صادرات کرونا مجوز صادرات صادرات ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد