Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کاشمر گفت: نقش اماکن مذهبی در جذب گردشگر مذهبی و زیارت بسیار حائز اهمیت است و جذب گردشگر زیارت نیز در گرو توجه به زیرساخت‌های این بخش است.

به گزارش قدس آنلاین، رضا یوسفی  در بازدید میدانی از بقعه متبرکه سید حمزه(ع) کاشمر، از این بقعه که به نام "باغمزار" مشهور است به عنوان مکانی فاخر برای جذب گردشگر زیارت نام برد و گفت: از نظر گردشگری تقاضای زیادی برای زیارت امامزاده سید حمزه(ع) یا همان باغمزار در کاشمر وجود دارد و در سال‌های اخیر تلاش اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره اوقاف و امور خیریه بر حفظ بنا، بر اساس قانون حفاظت از ابنیه تاریخی بوده است چنانکه در همین خصوص برنامه مرمت کاشی‌های گلدسته و گنبد و همچنین دیوارها طی نشست‌های مشترک به اجرا درآمده و ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر عنوان کرد: در ۲ دهه گذشته با همکارهای مشترک طرح باغ انجام شده است، اگرچه در برخی مباحث فنی شاید با اداره اوقاف و امور خیریه اشتراک نظر نداشته باشیم اما هدف هر ۲ دستگاه بر حفظ بنا و رونق گردشگری مذهبی است. یوسفی گفت: برخی بقاع درآمدزا بوده و اعتبار دارند، به همین خاطر میراث فرهنگی امکان اینکه بخواهد در همه موقوفات هزینه کند را ندارد و بر این اساس تنها بر طرح‌هایی که در این اماکن اجرا می ‌شود نظارت می کند. وی ادامه داد: به خاطر اهمیت و مقدس بودن زیارتگاه سید حمزه(ع) مردم از گذشته اقدام به دفن اموات خود در این مکان می‌کردند و همچنان نیز به خاطر احترامی که به این مکان قائل هستند تمایل به دفن اموات خود در آن دارند. وی افزود: این فضا طی ۲ دهه گذشته با تلاش‌ اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر  و پیگیری‌های میراث فرهنگی تبدیل به یک باغ فاخر و بسیار ارزشمند ایرانی شده است، از سویی با توجه به اینکه امامزاده سید حمزه(ع) مکانی بسیار آرام برای زائران است می‌طلبد برای تدفین اموات مدیریتی شایسته صورت گیرد و قطعاً این موضوع در طرح جامع این امامزاده نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشمر افزود: با تدبیر اتخاذ شده از سوی مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر مقرر شده است بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات و همچنین موزه وقف در کنار سایر فضاهای فرهنگی در این مجموعه راه‌اندازی شود. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگری زیارت زیرساخت اداره اوقاف و امور خیریه اداره میراث فرهنگی صنایع دستی جذب گردشگر سید حمزه ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو

 وحیده رخشانی اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این نمایشگاه علاوه بر موارد صادراتی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز معرفی و در معرض نمایش قرار دارد که غرفه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان در سالن ۲۵ پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان است. 

وی افزود: در این نمایشگاه ۲ تعاونی صنایع‌دستی "دوچ بلوچ" از زاهدان و تعاونی "دست هنر مکران" از چابهار هم حضور پیدا کرده‌اند و گروه هنری "اسپیدژ" برای اولین بار سوزن‌دوزی بر روی چوب را ارائه میدهد که مورد استقبال بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است. در این نمایشگاه پرچم‌های خامه‌دوزی سیستان به بازدید کنندگان هدیه داده می‌شود که طرفداران زیادی دارد. 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر