Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خورستان در اهواز که امروز شنبه، ۱۵ آبان ماه برگزار شد، گفت: تاکنون ۱۸.۲ درصد جمعیت دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

او در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در خوزستان یک دز و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هر ۲ دز واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده اند، اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان ۸۸ درصد و در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شوشتر ۷۸ درصد، اهواز ۷۵ درصد، دزفول ۷۳ درصد و آبادان ۶۴ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابول نژادیان با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: همچنین دانشکده علوم پزشکی شوشتر برای ۷۸ درصد و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز برای ۶۷ درصد، دزفول برای ۷۳ درصد و آبادان برای ۵۰ درصد جمعیت زیرپوشش خود واکسن تزریق کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه ۷۴.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال خوزستان یک دز واکسن را دریافت کردند، تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون در مناطق شهری و روستایی خوزستان به ترتیب ۷۸ و ۶۳ درصد بوده است، همچنین در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال تاکنون ۶۷ درصد جمعیت شهری و ۶۲ درصد جمعیت روستایی خوزستان واکسینه شده‌اند.

او با اشاره به اینکه لازم است که سرعت پیشرفت و واکسیناسیون در برخی مناطق خوزستان افزایش یابد، افزود: در این زمینه، نیرو‌هایی از مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز به شهرستان‌های کارون و باوی اعزام کردیم تا با کمک آن‌ها آمار واکسیناسیون در این مناطق بالا رود، همچنین مراکز بهداشت بهبهان و دهدز می‌توانند به شهر‌های همجوار خود کمک کنند.

ابول نژادیان در ادامه گفت: هفته قبل شهرستان ایذه در بحث واکسیناسیون دانش‌آموزی به خوبی عمل کرد و حدود ۱۰.۷ درصد جمعیت دانش‌آموزی خود را واکسینه کرد، همچنین شهرستان‌های کرخه و شادگان به ترتیب ۹ و ۹.۳ درصد جمعیت خود را واکسن زدند.

این مقام مسئول بیان داشت: برخی از شهرستان‌ها همچون اندیکا، خرمشهر، باوی و شوش به لحاظ آمار واکسیناسیون دانش آموزی در انتهای جدول قرار دارند که باید اقدام جدی در این مناطق صورت گیرد، بطوریکه طی هفته قبل به طور متوسط، ۷ درصد جمعیت دانش‌آموزان خوزستان واکسینه شدند که این روند باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

فرهاد ابول نژادیان با بیان اینکه در هفته قبل، ۳۸ هزار و ۱۸۵ دز واکسن با تلاش ۷۶۳ تیم سیار در خوزستان تزریق شد، اظهار کرد: به اندازه کافی آمبولانس و اتوبوس نداریم، بنابراین از امکانات موتوری برای انجام واکسیناسیون در مناطق حاشیه‌ای و روستایی استفاده می‌کنیم که نیاز است فرمانداران اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد.

او با اشاره به واکسیناسیون ۶۲ درصدی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان اهواز، گفت: این در حالی است که مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز عنوان می‌کنند که آموزش و پرورش در ارائه آمار واکسیناسیون با آن‌ها همکاری نمی‌کند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسیناسیون دانش آموزان تزریق واکسن واکسن کووید19 ابول نژادیان دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال علوم پزشکی درصد جمعیت دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند