Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به این‌که تجربه آموزش مجازی برای دانشگاه‌های کشور هزینه داشته و نباید از ظرفیت این آموزش به سادگی گذشت، گفت: برخی از دروس دانشگاهی همیشه می‌تواند مجازی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید عصر امروز شنبه در آیین گشایش کلاس های کارگاهی و آزمایشگاهی مرکز جامع علمی کاربردی کوشا در سخنانی خاطرنشان کرد:۲۰ ماه پیش که مشکل کرونا در کشور فراگیر شد، دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور به دلیل اینکه ماموریت آن برپایه مهارت افزایی با برگزاری کلاس های عملی است، بیش از سایر دانشگاه ها غافل گیر شد

وی با بیان اینکه، دانشگاه جامع علمی کاربردی پیش از این از هیچ زیرساختی برای آموزش مجازی برخوردار نبود، افزود: این بدلیل آن است که هیچگاه تصور نمی کردیم که روزی مجبور شویم کلاس ها دانشگاه را بصورت مجازی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که، دوهفته مانده به پایان سال ۱۳۹۸ مسجل شد که حداقل تا پایان آن نیمسال کلاس ها باید مجازی برگزار شود خاطرنشان کرد: در آن زمان ما هیچ گونه آمادگی نداشتیم و تازه اولین صحبت ها برای آموزش مجازی مربوط به روزهای آخر اسفندماه ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ بود.

وی اظهارکرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی و با همت همه واحدها و دست اندرکاران حوزه های مختلف و کارشناسان بخصوص بخش آی تی این دانشگاه، ۱۶ فرورین ۱۳۹۹ کلاس های مجازی را البته با مشکلاتی آغاز کردیم، که هفته اول مانند سایر دانشگاه ها خیلی مشکل داشتیم و زیرساخت و سامانه ای که بتواند ظرفیت کلاس ها را حمایت کند وجود نداشت ما در همان نیمسال ۱۰۹ هزار کلاس در کشور برگزار کردیم.

امید اضافه کرد: به هرحال رفته رفته کلاس ها اواخر فرودین و اواسط اردیبهشت مقداری نظم گرفت و مشکلات سامانه نیز به مرور رفع شد که البته مشکل دیگر عدم آشنایی اساتید و دانشجویان با آموزش مجازی بود. مراکز آشنا نبودند بسیاری از داشنجویان و مدرسین سخت افزار لازم را نداشتند.

برخی از دروس دانشگاهی را همواره می‌توان مجازی برگزار کرد

وی با بیان اینکه، در نیمسال اول سال ۱۳۹۹ مقداری سامانه ها توسعه پیدا کرد و اوضاع بهتر شد، افزود: در نیمسال دوم همان سال اوضاع بهتر از قبل شد و در نیمسال مربوط به سالجاری که شروع کردیم تقریبا هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: اگر الان اصرار داریم زودتر به سمت آموزش های حضوری حرکت کنیم به معنی این است که در حال حاضر ما به این نوع آموزش مجازی مسلط شده ایم و زیرساخت ها آماده است و با برگزاری دوره ها اساتید و مدرسین نیز با این فضا آشنا شده اند.

وی بیان کرد: به شهادت مشاور آموزش های مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی در دوران کرونا جزو پنج یا شش دانشگاه برتر کشور در برگزاری آموزش های مجازی بوده است.

امید افزود: این درحالی است که ما که هیچ آمادگی در این زمینه نداشته ایم توانستیم به گونه ای عمل کنیم که در انتهای سال ۱۳۹۹ جزو بهترین ها باشیم.

وی در ادامه آموزش حضوری را برای دانشگاهی همچون علمی کاربردی که بر پایه مهارت های عملی پایه گذاری شده است را بسیار مهم دانست و افزود: حتی در کلاس های نظری هم آموزش مجازی نمی تواند مباحثات بین دانشجو و استاد را جبران کند، چه برسد به آموزش های عملی و مهارتی که در رشته های مختلف نیازمند استفاده از تجهیزات و دستگاه های مرتبط با هررشته است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر که ما اصرار داریم به سرعت برگردیم به دوران عادی به این معنی نیست که نگران همه گیری کرونا نیستیم، بلکه واقعیت این است که ما پرچمدار آموزش عالی در کشور هستیم و این پرچم را نمی خواهیم به جای دیگری بدهیم.

وی با تاکید براینکه، دانشگاه جامع علمی کاربردی در حقیقت پرچمدار آموزش های مهارتی در کشور است، افزود: این درحالی است که هم اکنون برخی از نظام ها و مراکز دانشگاهی که اشتهار آنها آموزش های تئوری و نظری محض است و حتی همان ۲۰ درصد آموزس های عملی و آزمایشگاهی را اجرا نمی کنند نیز مدعی آموزش مهارتی در کشور شده اند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ما باید وجه تمایز خود را با زیرنظام های نظری همین جا مشخص کنیم، در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه هایی که خود را رقیب ما می دانند به آموزش های حضوری اصرار ندارند و اگر تا پنج سال دیگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند آنها به همین مسیر ادامه می دهند و از این وضعیت خوشحال نیز هستند چراکه در کل این نوع آموزش هزینه های آنها را کاهش داده است.

وی گفت: با وجود اینکه ما ظرفیت لازم را در بخش های مختلف از فنی شامل پهنای باند، نرم افزار و سخت وافزار و محتوا را تهیه کرده ایم، اما معتقدیم کلاس ها بایستی هرچه زودتر حضوری برگزار شود و حتی در زمان وزیرعلوم وقت در دولت گذشته و با پیگیری لازم مجوز برخی از استان ها را برای برگزاری کلاس های حضوری دریافت کرده ایم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مجازی برگزار آموزش مجازی دانشگاه ها برگزار شود کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهرستان سمنان توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با حضور ۱۶۷۸ داوطلب به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

دکتر رضا زیاری، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دلیل دارا بودن امکانات و تجهیزات خوب و باکیفیت، محیطی زیبا و کافی، همکاری همه جانبه و کاملی را به منظور فراهم آوردن شرایط ایده‌آل و مطلوب در برگزاری آزمون فوق با جهاد دانشگاهی به عنوان مجری آزمون داشته است.

زیاری گفت: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش، صبح روز، جمعه ۱۴ اردیبهشت، همزمان با سراسر کشور و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های حفاظتی و امنیتی آزمون برگزار شد و یک هزار و ۶۸۷ داوطلب از شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، گرمسار و آرادان به رقابت پرداختند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و امکانات موجود در این واحد دانشگاهی، واحد سمنان، به عنوان حوزه‌ برگزاری این دوره از آزمون استخدامی اداره آموزش و پرورش در سطح شهرستان انتخاب و با جهاد دانشگاهی نهایت همکاری را داشتند.

این آزمون به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مشاغل کیفیت بخشی، شامل مربی تربیت بندی و سلامت، امور تربیتی و مشاوره، امور تربیتی و سبک زندگی و مشاور برگزار شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903104

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • آزادی‌خواهی از ویژگی‌های عناصر علمی و دانشگاهی در تمامی ادوار تاریخ است
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی