Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:50:37 GMT

روسیه روی خط رکوردشکنی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۹۷۷۶

روسیه روی خط رکوردشکنی کرونا

مسکو - ایرنا - میزان ابتلا به کرونا بار دیگر در روسیه رکوردی تازه برجای گذاشت و بیشترین رقم افراد مبتلا به این بیماری در این کشور در شبانه روز اخیر با رقم ۴۱ هزار و ۳۳۵ نفر ثبت شد.

به گزارش مشرق، ستاد  مقابله با کرونا در روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز اخیر در روسیه ۴۱ هزار و ۳۳۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا یا به ویروس آن آلوده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از این تعداد ۴۶۷۱ نفر یا ۱۱.۳ درصد بیماران یا افراد آلوده به ویروس کرونا فاقد هرگونه نشانه های بالینی این بیماری هستند.  

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در بین ۸۵ جمهوری و استان روسیه در مسکو ثبت شده است و در شبانه روز اخیر در پایتخت روسیه ۶۸۸۰ نفر به این بیماری مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص شده است.

پس از مسکو، سن پترزبورگ با ۳۱۳۸ نفر مبتلا در مکان دوم و استان مسکو نیز با ۳۰۸۵ بیمار در مکان سوم قرار گرفتند.  

 در مجموع تاکنون در روسیه ۸ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده که ۰,۴۷ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد و از این تعداد حدود ۷.۵ میلیون نفر بهبود یافته اند.   

بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور ۱۱۸۸ نفر بر اثر کرونا جان سپرده اند و به این ترتیب مجموع شمار قربانیان کرونا در روسیه به ۲۴۵ هزار و ۶۳۵ نفر رسید.  

گزارش های رسیده ازچند منطقه روسیه حاکی از کمبود تخت بیمارستانی برای مداوای افراد مبتلا به کرونا است و چند بیمارستان جدید در دست احداث است.  

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز دوشنبه از وضعیت بسیار دشوار روسیه در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور خبر داد

وی با اشاره به تعداد بیش از ۴۰ هزار ابتلا در روز خاطرنشان کرد: این اتفاق هرگز پیش از این رخ نداده است. به گفته رئیس جمهور، در حال حاضر نیاز به ایجاد بیمارستان های پیش ساخته اضافی وجود دارد.

پوتین همچنین از وزارت دفاع درخواست کرد و دستور داد تا از مردم در مبارزه با این بیماری حمایت کند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر سخنان خود از مردم روسیه خواست که در زدن واکسن کرونا به خود عجله کنند.

به دستور پوتین از  ۳۰ اکتبر تا ۷ نوامبر (۸ تا ۱۶ آبان) در روسیه تعطیل عمومی اعلام شده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان کرونا مسکو روسیه ولادیمیر پوتین بیماری کرونا ویروس کرونا جمهوری روسیه شبانه روز اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش 11میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

به گزارش فارس؛ مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر  و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از 160 هزار مخاطب فروشی بالغ بر 11 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.
 
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از 119 میلیارد تومان فروش در آستانه 2 میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از 30 میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با 25 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست فیلم سینمایی «مست عشق» با بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران