Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: در زمینهٔ هدف‌گذاری کنگره علامه طباطبایی ۲۱ برنامه در نظر گرفته‌شده که دارای خروجی مناسب است، احیای آثار علامه طباطبایی موردتوجه است چون برخی از آثار علامه منتشرنشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، محمدباقر خراسانی ظهر امروز در هفتمین ویژه‌برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی که در سالن جلسات مجمع حکمت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: معرفی برخی از شاخص‌ترین فلاسفه  ایران اسلامی ازجمله آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله مصباح یزدی، علامه حسن‌زاده آملی و شهید مطهری  ازجمله اقدامات مجمع عالی حکمت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی افزود: مجمع عالی حکمت اسلامی از هفت سال گذشته تاکنون مصادف با ایام ارتحال علامه طباطبایی ویژه‌برنامه‌هایی برگزار کرده است که این مراسم امسال نیز علاوه بر قم در اصفهان، تهران، تبریز و ملایر برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی بیان کرد: این مجمع فعالیت‌های خود را به‌خوبی ادامه می‌دهد، اگرچه مشکلات شدیدی داریم ولی هیچ‌کدام سبب نشده فعالیت‌های ما با مشکل مواجه شود.

منزلت مادر عیسی مسیح در بیان علامه طباطبایی/ چرا حضرت مریم(س) تنها زنی است که نامش در قرآن کریم آمده؟همایش «مبانی علمی و آرای علامه طباطبایی» برگزار می‌شودامام جمعه تبریز: ترویج اندیشه علامه طباطبایی خلاء‌های فرهنگی را پر می‌کند‌

خراسانی عنوان کرد: امسال سه برنامه تخصصی هم‌زمان با ایام ارتحال علامه طباطبایی برگزار می‌شود که اولین برنامه روز 24 آبان ماه از ساعت 13 تا 14:30 با حضور جمعی از اساتید و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

وی گفت: به لطف خدا تا امروز 1593 جلسه تخصصی توسط مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار کرده‌ایم و نشست‌های عمومی به‌صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است واز ظرفیت فضای مجازی بر اساس توان بهره برده و آن را توسعه می‌دهیم.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: امسال چهاردهمین درس‌نامه به همت مجمع عالی منتشر شد  که بیش از 85 موضوع دارد، در این 7 سال 50 عنوان کتاب چاپ کردیم  و در جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه رتبه خوبی به دست آوردیم.

خراسانی ادامه داد: علامه مصباح یزدی ناظر مجمع بود و متأسفانه شخصیت علمی آیت‌الله مصباح یزدی به‌خوبی معرفی نشده است، با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته ویژه‌برنامه‌ای برگزار و کتاب یادنامه ایشان منتشر می‌شود.

وی افزود: مصوبه‌ای مجمع عالی حکمت اسلامی داشته است که شعبه ما در آذربایجان 25 آبان سال روز علامه جعفری برنامه برگزار می‌کند، شعبه شیراز اول خرداد روز بزرگداشت ملاصدرا برنامه‌ای تدارک دید و هر  شعبه ویژه‌برنامه‌ای متناسب باشخصیت علمی برگزار می‌کند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: اصل توجه به فضای اقتصادی جامعه موردتوجه است و هیچ هزینه مازادی تحمیل نکرده و از ظرفیت موجود بهره می‌بریم و با کمترین هزینه ویژه‌برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم.

خراسانی ادامه داد: در کنگره همه مراکز پای‌کار آمده و از ظرفیت فرهنگی استان‌ها برای برگزاری برنامه‌ها بهره می‌بریم و هزینه جدید و پول زیادی خرج برنامه‌ها نمی‌کنیم، این موضوع سیاست مجمع عالی حکمت اسلامی است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ کنگره بین‌المللی هدف‌گذاری انجام دادیم و قرار شد مجموعه مقالاتی که به دست ما می‌رسد در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد و از آن بهره ببرند و برنامه‌ها باید نقد و بررسی شود و کامل و با خروجی مناسب‌تری باشد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ هدف‌گذاری کنگره علامه طباطبایی 21 برنامه در نظر گرفته‌شده که دارای خروجی مناسب است، تلاش می‌شود احیای آثار علامه طباطبایی موردتوجه باشد چون برخی از آثار علامه منتشرنشده است.

انتهای پیام/452/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علامه طباطبایی برگزار می شود ویژه برنامه آثار علامه برنامه ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت

ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت همچنان وجود دارد جزئیات ایرادات مرحله سوم شورای نگهبان به  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعلام شد . با اعلام این جزئیات  تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و مشمولان طرح ساماندهی استخدام همچنان نا مشخص  است . ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در طرح ساماندهی استخدام دولت گنجانده شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  عرشه آنلاین؛ با توجه به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت به  طرح ساماندهی کارکنان دولت به نظر می رسد این طرح به نتیجه نمی رسد و به بایگانی سپرده می شود 

در آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ عنوان شد، ایرادات قبلی شورای نگهبان در آخرین اصلاحیه طرح ساماندهی کارکنان دولت مرتفع شده و تنها ایرادات هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام پابرجاست

اکنون عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • جشنواره اتاق نمونه دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد