Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا ، مقوله آسیب های اجتماعی و مدیریت فرهنگی بحث اصلی بیست و ششم جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان بود که امروز شنبه با حضور همه اعضا برگزار شد.

 در جلسه امروز شورای شهر گرگان، شهردار این شهر بر ضرورت ترسیم یک نقشه مهندس فرهنگی برای مرکز استان تاکید کرد و گفت هر چند نهادهای فرهنگی زیادی در بخش فرهنگ وظیفه مند هستند و عنصر فرهنگ، در شهرداری های کشور یک عنصر اقتصای تلقی نمی شود اما برای خلق یک محیط زیست شهری ایمن و پایدار فعالیت های فرهنگی از ملزومات محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمدرضا سبطی افزود:‌ در دوره جدید مدیریت شهر و با اتکا به توان سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و خانه های فرهنگ می خواهیم یک آسیب شناسی و واکاوی جدی از دغدغه های اجتماعی و فرهنگی شهر انجام دهد و با بودجه مکفی هدف گذاری قابل دسترسی را ترسیم کند.

وی با اشاره به تنگناهای موجود در بخش اعتبارات شهر اظهارداشت:‌ تا پایان سال نقشه فرهنگی شهر آماده می شود و برای اجرای آن در بودجه ۱۴۰۱ ردیف بودجه مناسبی منظور خواهیم کرد.

حمیدرضا آقا ملایی پژوهشگر علوم اجتماعی در این جلسه گفت : شهرداری گرگان نیازمند ایجاد معاونت فرهنگی اجتماعی است.

به گفته وی در بخش ورزش اعتبار و بودجه صرف شده است اما مقوله فرهنگ و آسیب های اجتماعی مهجور مانده اند.

آقا ملایی ادامه داد : شهر ۴۰۰ هزار نفری گرگان با چالش های فرهنگی و آسیب های اجتماعی زیادی دست به گریبان است که تعلل برای چاره جویی آن شهر را با چالش جدی روبرو می کند.

این پژوهشگر حوزه علوم اجتماعی افزود :‌ گرگان همانطور که به پروژه های عمرانی و گردشگری و یا حمایت از ورزش نیاز دارد به چاره جویی دغدغه های اجتماعی هم نیازمند است.

مهران کاظم نژاد یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به مکاتبه سازمان زندانهای استان با مدیریت شهری گرگان و تقاضای احداث یک باب خانه فرهنگ در ندامتگاه مرکزی این شهر گفت: آسیب‌های اجتماعی شهر گرگان در حال افزایش است و یکی از روش‌های اثربخش برای مقابله با این آسیب‌ها گسترش مراکز فرهنگی مانند خانه‌های فرهنگ هست.

وی تصریح کرد: شهروندان (زندانیان )حاضر در زندان در زمره طیف های شکننده و آسیب‌پذیر در برابر دغدغه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که باید با نگاهی ویژه از این افراد حمایت کرد.

 به تاکید وی وضعیت حال حاضر خانه های فرهنگ هم نیازمند حمایت و بررسی بیشتر است و باید دغدغه های ۱۱ خانه فرهنگ شهر گرگان بررسی و اعتبارات مناسبی برای آنها منظور شود.

حجت مقسم سخنگوی شورای شهر گرگان اظهارداشت : نادیده گرفتن آسیب های  اجتماعی به ویژه در مناطق حاشیه نشین می تواند باعث گسترش این آسیب ها به دیگر مناطق شهر شود.

وی بیان کرد :  راه حل این معضل نادیده گرفتن یا حذف فیزیکی نیست بلکه با ایجاد بستر خدمات مناسب در مناطق روستایی و ارتقای سطح خدمات اجتماعی، اقتصادی و آموزشی باعث جلوگیری از تشکیل کانون های آسیب زا  در مناطق شهری می شود.

به گزارش ایرنا ، به اعتقاد کارشناسان امر برخی آسیب‌های اجتماعی مانند سرقت، فحشا، اعتیاد و خشونت در سال های اخیر روند صعودی گرفته است.

در این جلسه همچنین لایحه مربوط به ثبت باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری گرگان به کمیسیون فرهنگی و ورزشی ارجاع داده شد تا جزئیات آن قبل از تصویب نهایی ارزیابی مجدد شود.

لایحه موسوم به تعیین تکلیف رانندگان استیجاری هرچند در صحن علنی مطرح شد اما به سبب شفاف نبودن برخی مسائل مرتبط با حوزه ترابری شهرداری و چگونگی تعیین حقوق آنها به هفته آینده موکول شد.

همچنین نامه کمیسیون اداری مالی مبنی بر خرید یک دستگاه لپ تاپ حرفه ای به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان برای قهرمان شطرنج گرگان مطرح شد که با نظر مثبت اعضا به شهرداری ارسال شد.

 بر اساس این نامه مقرر است برای پرهام مقصودلو قهرمان استاد بزرگ رشته شطرنج این لپ‌تاپ به عنوان هدیه به وی اهدا شود .

زهرا نورا تنها عضو شورای شهر گرگان هم به اجرا نشدن لایحه کمک مالی ۳۰۰ میلیون تومانی به تیم بسکتبال زنان گرگان انتقاد و اضافه کرد: با وجود مصوبه شورا و وعده مدیریت شهری با گذشت یک ماه از این مصوبه هنوز سازوکاری برای آن مشخص نشده است.

نورا خاطرنشان کرد: در زمان حاضر وضعیت تیم بسکتبال زنان گرگان از نظر مالی بسیار بغرنج است و هنوز برخی از قراردادها بازیکنان و کادر فنی به امضا نرسیده است.

 شورای شهر گرگان ۹ عضو دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی استان گلستان شورای شهر گرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان گلستان شورای شهر آسیب های اجتماعی استان گلستان شورای شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران