Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@00:00:18 GMT

کم یاب بودن جراح قلب در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۱۴۰۶

کم یاب بودن جراح قلب در برخی استان‌ها

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم و دور از انتظار نیست که این رشته در کشور رو به انقراض برود.
قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در مراسم روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت رادیولوژی که در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، ضمن یاد و خاطره همه شهدای مدافع سلامت، افزود: از اعضای انجمن رادیولوژی قدردان هستم که در این جلسه حضور داشته باشم و این دیدار‌ها خیلی ارزشمند است و لازم است از اعضای انجمن در دوران کرونا، تقدیر و تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما هنوز درگیر کرونا هستیم و تست‌ها زیاد قابل اطمینان نیستند و تصمیم پزشک با استفاده از سی تی انجام می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر خدمات ارزنده رادیولوژیست‌ها در پاندمی کرونا، افزود: مشکلات در جامعه پزشکی همیشه وجود داشته و لازم است که هر جایی حضور داریم، می‌بایست برخی از این مشکلات را بازگو کرد. به طوری که یکی از مشکلات جامعه پزشکی، عدم اقبال از خالی شدن صندلی‌های دستیاری است و معلوم نیست همه آن‌هایی که حضور می‌یابند، بمانند.

وی گفت: من این مشکلات را به مسئولین ارشد و مجلس شورای اسلامی انعکاس داده ام، زیرا نگرانی جدی است.

جان بابایی افزود: امسال صندلی دستیاری جراحی در برخی از استان‌ها خالی مانده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که رشته جراحی قلب در کشور رو به انقراض است، گفت: در بعضی از استان‌ها حتی یک جراح قلب نداریم و دور از انتظار نیست که این رشته در کشور رو به انقراض برود.

جان بابایی از رادیولوژی به عنوان رشته مادر نام برد و افزود: البته دور نیست که صندلی‌های رادیولوژی هم خالی بشود.

وی گفت: سختی‌های این رشته‌ها باعث شده که اقبال برای دستیاری کم شود، شاید خیلی‌ها برای رشته پزشک عمومی سر و دست بشکنند، اما برای دستیاری با مشکل مواجه هستیم و این نگران کننده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی تاکید و تصریح کرد: تا زمانی که نتوانیم تعرفه‌ها را واقعی ببینیم، این مشکلات پابرجا خواهد ماند.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قلب قلب و عروق جراح قلب معاون درمان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • از روان تا درمان
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب