Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج ناصری‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اساسا اجرای طرح خرید حمایتی با هدف جلوگیری از کاهش قیمت محصول در بازار و حمایت از کشاورزان انجام می‌شود و خوشبختانه هم اکنون به دلیل قیمت مناسب و بالای محصول زعفران در بازار، کشاورزان از فروش زعفران خود در قالب این طرح به دولت استقبال نکرده و محصول خود را در بازار به فروش می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با گذشت بیش از ۱۰ روز از آغاز خرید حمایتی زعفران در استان تاکنون حدود ۳ کیلوگرم محصول به مراکز خرید تحویل شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در مراکز خرید ۱۴ شهرستان این استان در حال انجام است.

وی محور و هدف اصلی از عملیات خرید حمایتی زعفران را پشتیبانی از زعفرانکاران خُرد اعلام و بیان کرد: خرید زعفران امسال توسط صندوق حمایت از توسعه کشاورزی خراسان جنوبی در سراسر کشور انجام می‌شود.

ناصری‌مقدم افزود: محصول زعفران امسال در چهار سطح نگین به ازای هر کیلوگرم ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، شبه نگین ۱۶ میلیون تومان، پوشال مرغوب ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پوشال معمولی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

برداشت زعفران از سطح ۹۰ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی آغاز شده است. پارسال میزان برداشت زعفران در این استان ۳۰۲ تن بود.

زعفران بطور میانگین به ۲۱۰ نفرروز نیروی کار در هر هکتار نیاز دارد و بر این اساس هر هکتار کشت زعفران حدود یک نفر اشتغال دائم را در حوزه تولید این محصول راهبردی ایجاد می‌کند.

جمعیت بهره‌برداران بخش کشاورزی مرتبط با کشت زعفران در خراسان رضوی تا پارسال ۱۱۷ هزار نفر بود که با احتساب جمعیت پنج نفره برای هر خانوار، شمار افراد منتفع از تولید زعفران در این استان بالغ بر ۵۸۰ هزار نفر است.

از مجموع یک میلیون هکتار زمین زراعی و باغی خراسان رضوی ۷۲.۶ درصد زیر کشت آبی و ۲۷.۳ درصد زیر کشت دیم قرار دارد.

در فعالیتهای زراعی این نسبت ها شامل ۶۴.۴ درصد سطح زیرکشت آبی و ۳۵.۶ درصد کشت دیم است و در فعالیت‌های باغی ۸۷ درصد زیر کشت آبی و ۱۳ درصد زیر کشت دیم قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برداشت محصول زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران وزارت جهاد کشاورزی مشهد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برداشت محصول زعفران درصد زیر کشت خرید حمایتی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «دی جی آی»(DJI) که بزرگترین تولید کننده جهانی پهپاد است، از محصول جدید DJI Mini 4Kرونمایی کرده است. این پهپاد نسبت به نسخه پیش از خود DJI Mini4 Pro ارزان قیمت تر است و همچنین مدل مذکور دومین پهپاد مخصوص مصرف کنندگان است که در سال جاری عرضه می شود.

به نظر می رسد DJI بخش تولید پهپادهای مصرفی را به مدت 2 سال رها کرده بود اما اکنون این شرکت با عرضه 2 محصول در بخش FPV در نیمه نخست 2024 میلادی دوباره فعال شده است.

برای استفاده از پهپاد Mini 4K نیازی به استفاده از هدست نیست. منابع مختلف طی روزهای اخیر برخی تصاویر این پهپاد را منتشر کرده اند. برخی تصاویر تایید نشده از Mini 4K توسط حساب کاربری @Quadro_News در پلتفرم ایکس منتشر شده است. تصاویر مدعی شده مربوط به آمازون هستند. این تصاویر با هیچ یک از مشخصات پهپاد مطابقت ندارند هرچند اطلاعات کمی از دستگاه منتشر شده است. سیستم ثبات تصویر پهپاد مذکور در مقایسه با Mini4 Pro چندان پیشرفته نیست.

با توجه به آنکه پیش بینی می شود Mini4 Pro ارزان تر باشد، این بدان معناست که برخی سخت افزاهای به کاررفته برای سنجش همه جانبه موانع در آن حذف می شوند. همچنین نشانه هایی وجود دارد که پهپاد جدید به زودی عرضه می شود. در کنار این موارد شایعات تایید نشده ای درباره آن وجود دارد که DJI تصمیم دارد در 29 آوریل این محصول را عرضه کند.

کد خبر 6089781 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟