Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدحیدر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های شفافارمد (برکت) و سیناژن (اسپایکوژن) ماهیانه حدود هفت میلیون دز واکسن کرونا تولید و تحویل وزارت بهداشت می دهند.

وی افزود: مجموعه های تولیدکننده واکسن های پاستوکووک، کووپارس و فخرا هم اعلام کرده اند که در حال حاضر امکان تولید ماهیانه حدود یک میلیون دز را دارند و این ظرفیت در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران نیز تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز را تحویل وزارت بهداشت دادند و پیش بینی می شود از آذر ماه، ماهیانه حدود ۲ میلیون دز را تولید و تحویل وزارت بهداشت دهند. 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: فخرا و رازی هم اعلام کردند که یک میلیون دز واکسنی را که تولید کرده اند، به وزارت بهداشت تحویل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن های داخلی فقط در دز یادآور استفاده می شود، گفت: تعدادی از واکسن های داخلی در قالب طرح واکسیناسیون به مردم تزریق می شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد ایرانی ها یک دز واکسن را زده اند و بیش از ۴۷ درصد هر ۲ دز را دریافت کردند و در این مرحله هم از واکسن های داخلی استفاده خواهد شد.

روند تولید واکسن‌های داخلی شتاب می‌گیرد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در ماه های پیش رو روند تولیدات داخلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

محمدی افزود: تولیدکنندگان واکسن در کشور ما انستیتو پاستور و موسسه رازی بودند اما مجموعه های دیگر نیز اضافه شدند و جنبش واکسن سازی در کشور به راه افتاد.

وی در خصوص اینکه تولید واکسن نیاز استراتژیک هر کشور است، اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست یافتیم. 

چه واکسن‌هایی مجوز اضطراری دریافت کردند؟

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در خصوص واکسن های داخلی کرونا که مجوز اضطراری دریافت کردند، گفت: واکسن برکت از خرداد ماه امسال این مجوز را دریافت کرده است.

محمدی ادامه داد: بعد از آن واکسن پاستوکووک، اسپایکوژن و در نهایت واکسن های فخرا و رازی کووپارس موفق به اخذ این مجوز از وزارت بهداشت شدند و می توانند واکسن های خود را در سبد واکسن های کشور قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۵۴ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۲۸ نفر دُز اول، ۳۸ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۹۷ نفر دُز دوم و ۱۴۹ هزار و ۵۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۷ دُز رسید.

برچسب‌ها کرونا اختصاصی ایرنا واکسن سازمان غذا و دارو واکسن کرونا برگزیدگان علم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اختصاصی ایرنا واکسن کرونا اختصاصی ایرنا واکسن سازمان غذا و دارو واکسن کرونا برگزیدگان علم سازمان غذا و دارو واکسن های داخلی وزارت بهداشت میلیون دز ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است

در برنامه بالاتر موضوع واردات یا تامین لوکوموتیو از داخل کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و نظرات موافق و مخالف بررسی شد. آقای اسلامی مدیرعامل مپنا لوکوموتیو و آقای رستمی رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران به سوالاتی پاسخ دادند.

اسلامی گفت: ما در حال حاضر کمبود لوکوموتیو داریم که از سال‌های گذشته این کمبود رسوب کرده است. ما در کشور بین ۲۵ تا ۳۰ دستگاه لوکوموتیو نیاز داریم، به شرط اینکه تعمیرات لوکوموتیو‌های موجود در کشور را هم انجام دهیم. ظرفیت تولید داخل کشور برای پاسخگویی به این نیاز کافی است و حتی بیشتر از این نیاز را هم می‌توانیم پاسخ دهیم.

او افزود: به طور متوسط سالانه ۳۰ دستگاه لوکوموتیو در بخش باری نیاز داریم. در بخش مسافری اگر تمام لوکوموتیو‌هایی که در کمتر از ۱۵ سال اخیر خریداری شده است وارد خدمت رسانی شوند، فعلا پاسخگوی نیاز خواهد بود و اگر کمبودی وجود داشت می‌توان از بخش‌های دیگر استفاده کرد. کل لوکوموتیو‌های راه آهن که اکنون در بخش باری فعال هستند، ۵۰۶ مورد است.

رستمی گفت: ما یک هزار دستگاه لوکوموتیو در کشور داریم که از این تعداد ۸۰۴ دستگاه متعلق به دولت است و ۱۹۷ دستگاه مربوط به بخش خصوصی است. تعداد ۵۲۴ لوکوموتیو در حال فعالیت است و ۵۰ درصد از ظرفیت لوکوموتیو ما عملا زمین گیر است. برای جایگزینی این میزان از لوکوموتیو فرسوده هم نیاز است که از ظرفیت تولید داخل استفاده کنیم و هم به بخش خصوصی اجازه دهیم که واردات انجام بگیرد.

اسلامی در پاسخ گفت: بسیاری از این لوکوموتیو‌های فرسوده، با یک سرمایه جزئی می‌توانند مورد بهره برداری قرار بگیرند. هزینه واردات یک لوکوموتیو به اندازه تعمیر ۳ لوکوموتیو است. اگر سرمایه‌ای که می‌خواهیم برای واردات هزینه کنیم، برای تعمیرات صرف کنیم این لوکوموتیو‌ها به چرخه خدمت رسانی اضافه خواهند شد. تاکنون هر وارداتی هم از طرف بخش خصوصی انجام شده، لوکوموتیو‌های دست دوم و ۳۵ ساله وارد کرده است. هیچ بخش خصوصی لوکوموتیو نو وارد نکرده است. دولت می‌تواند این لوکوموتیو‌های فرسوده را به بخش خصوصی واگذار کند تا آنها با هزینه‌های اندک دوباره آنها را وارد مدار خدمت رسانی کند.

رستمی گفت: دولت تمایلی ندارد لوکوموتیو‌هایی که فرسوده هستند را به مزایده بگذارد و هر شرکتی میزانی آن را بگیرد و به جای واردات، تعمیرات آن را انجام دهد و در خط سرویس دهی قرار بگیرد. بر اساس ظرفیت هایی که برای ما انجام می‌شود می‌توانیم واردات را انجام دهیم. در حال حاضر شرکت‌های ما آمادگی دارند، از شرکت‌های چینی لوکوموتیو‌های صفر را وارد کنند، اما در این زمینه محدودیت برای ما از طرف دولت ایجاد شده است.

اسلامی در ادامه گفت: در برنامه هفتم پیش بینی شده که ۵۵۰ لوکوموتیو طی سال‌های برنامه تامین شود که سالی ۱۱۰ دستگاه می‌شود. از این تعداد نصف آن مربوط به بازسازی لوکوموتیو‌های موجود است. اولویت تامین واردات هم با بخش داخلی است، حتی مصوبه مجلس هم این امکان را فراهم کرده که لوکوموتیو دسته دوم با عمر کمتر از ۱۵ سال وارد شود. پس محدودیت و ممنوعیتی برای واردات وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!