Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران‌کوک، کمتر کسی بین ما ایرانی‌ها پیدا می‌شود که دست رد به خورش قورمه سبزی بزند. خورش قورمه سبزی با آن عطر بی‌نظیر و طعم فوق العاده‌اش بین خورش‌های ایرانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این بار ما طرز تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ را توضیح خواهیم داد تا عزیزانی که امکان خوردن گوشت قرمز را ندارند از لذت خوردن این غذای معرکه محروم نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرز تهیه سبزی قورمه‌سبزی و فوت‌وفن خوشمزه‌ شدن آن ترفندهایی برای روغن انداختن خورش قورمه‌سبزی

عده‌ای از ایرانی‌ها معتقدند که خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ خوشمزه نیست. بگذارید رازی را برایتان بگویم: من هم مثل بعضی از شما می‌گفتم خورش قورمه سبزی فقط و فقط با گوشت قرمز می‌چسبد. اما پس از چشیدن این غذا نظرم عوض شد. اگر شما هم با خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ مخالف هستید پیشنهاد می‌کنم یک بار امتحانش کنید. به آن بدی‌ها که عده‌ای توصیفش می‌کنند نیست. واقعا خوشمزه می‌شود.

طرز تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ ابتدا باید لوبیا را بشویید و از شب قبل در آب بخیسانید. بهتر است حدودا ۱۲ ساعت در آب خیس بخورد تا نفخ آن کاملاً گرفته شود.

مرحله دوم

لوبیا را در قابلمه‌ای بریزید و اجازه دهید به مدت ۴ الی ۵ ساعت روی حرارت ملایم بپزد. البته به کمک زودپز می‌توانید لوبیاها را یک الی یک ساعت و نیمه بپزید.

مرحله سوم

در مدتی که لوبیا در حال پخت است سبزی قورمه را بشویید و ساطوری کنید. سبزی را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا کاملا آب آن کشیده شود. سپس با کمی روغن در ماهیتابه به خوبی سرخ کنید.

مرحله چهارم

سینه مرغ را تمیز کنید و از استخوان جدا کنید. سپس آن را برش‌های مستطیلی و کوچک بزنید. البته در این مرحله از گوشت ران مرغ نیز می‌توانید استفاده کنید. 

مرحله پنجم

پیاز را بشویید و خرد کنید. در قابلمه‌ای کمی روغن بریزید و پیازها را تفت دهید. سپس کمی زردچوبه اضافه کنید. گوشت مرغ را به پیازها اضافه کنید و با هم سرخ کنید.

مرحله ششم

سبزی قورمه را به پیاز و مرغ اضافه کنید. کمی تفت دهید و سپس لوبیا را در قابلمه بریزید. خورش قورمه سبزی با مرغ به اندازه ی یک بند انگشت آب داشته باشد کافی است. مقداری نمک، فلفل و ادویه دلخواه اضافه کنید و بهم بزنید.

مرحله هفتم

لیمو عمانی‌ها را از وسط نصف کرده، هسته‌هایش را جدا کنید و در خورش بیندازید. سپس در قابلمه را بگذارید و به مدت یک ساعت اجازه دهید خورش قورمه سبزی روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.

مرحله هفتم

در این مدت برنج را بشویید و به صورت آبکش یا دمی، پلو را تهیه کنید. می‌توانید ته دیگ نان یا سیب زمینی برای این غذا درست کنید.

پلو و خورش قورمه سبزی با مرغ را می‌توانید با ماست، سالاد شیرازی، دوغ، انواع ترشی، سبزی خوردن، فلفل سبز و… نوش جان کنید.

نکات کلیدی تهیه خورش قورمه سبزی با مرغ

۱- برای تهیه خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ می‌توانید به جای لوبیا قرمز از لوبیا چیتی و یا لوبیا چشم بلبلی استفاده کنید. قورمه سبزی با مرغ و لوبیا چشم بلبلی راحت‌تر تهیه می‌شود چون برای پخت لوبیا فقط به یک ساعت زمان احتیاج است.

۲- اگر می‌خواهید خورش قورمه سبزی مجلسی با مرغ تدارک ببینید فقط کافی است پیاز را در روغن خیلی داغ سرخ کنید. همچنین برای تفت دادن سبزی باید زمان زیادی صرف کنید. (حدود نیم ساعت مناسب است.) در این صورت قورمه سبزی شما خوشرنگ‌تر خواهد شد.

۳- اگر حس کردید آب خورش قورمه سبزی شما کم است می‌توانید نصف پیمانه آب جوش به خورش هنگام پخت اضافه کنید.

۴- در دستور پخت خورش قورمه سبزی با گوشت مرغ می‌توانید نسبت سبزی‌ها را به دلخواه خودتان تغییر دهید. اما ما پیشنهاد می‌دهیم که از ۱۵۰ گرم گشنیز، ۱۵۰ گرم جعفری، ۲۰۰ گرم تره، ۱۵ گرم اسفناج و ۵۰ گرم شنبلیله استفاده کنید.

کد خبر 636034 برچسب‌ها سبزی غذای اصلی آشپزی - دستور پخت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمک سبزی غذای اصلی آشپزی دستور پخت خورش قورمه سبزی اضافه کنید تهیه خورش طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

سید صاحب حسینی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتورهای خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کارهای زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار