Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:42:46 GMT

۹۵ درصد دام‌های سبگ و سنگین گلستان پلاک‌کوبی شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۰۵۴

۹۵ درصد دام‌های سبگ و سنگین گلستان پلاک‌کوبی شدند

رحمت الله سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صاحبان پنج درصد دام باقی مانده گلستان که هنوز اقدام به پلاک کوبی و هویت گذاری دام خود نکردند باید هرچه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام کنند. 

وی با اشاره به اهداف طرح ملی هویت‌گذاری دام‌ها یادآور شد: اجرای این طرح که مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون نظام دامپروری کشور است به‌ منظور ردیابی، مالکیت و جلوگیری از قاچاق دام، بهبود گله و کنترل سلامت دام و غذای انسان، اصلاح نژاد، امنیت سرمایه‌گذاری و توزیع عادلانه نهاده‌های دامی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی اضافه کرد: از این پس توزیع هرگونه نهاده دامی یارانه‌ای صرفا براساس تعداد دام (گاو، گوسفند، بز، گاومیش، اسب و شتر) پلاک کوبی و هویت گذاری شده در گلستان انجام خواهد شد ضمن اینکه جابجایی و خرید و فروش دام فاقد پلاک قاچاق محسوب می‌شود.

گلستان با این تعداد دام از استان‌های برتر در تولیدات دامی کشور به شمار می‌رود.

در گلستان به‌جز ۷۶۰ هزار دام سبک جامعه عشایری اعم از اکراد خراسان و ترکمن بومی، یک میلیون و ۸۵۰ راس دام سبک و ۳۴۶ هزار راس دام سنگین دیگر وجود دارد.

طبق گزارش مسوولان سازمان جهادکشاورزی گلستان، دامداران استان سالانه ۳۶۸ هزار تن شیر خام و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند که از حیث تولید شیر، گلستان رتبه نهم و از نظر تولید گوشت قرمز در رتبه یازدهم کشور قرار دارد.

اکنون استان گلستان با داشتن ۶۲۰ هزار هکتار کشتزارهای متنوع، ۳۴ هزار هکتار باغ مثمر و ۸۶۳ هزار هکتار مراتع از جمله استان‌های مستعد ایران در ایجاد و توسعه دامپروی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گوسفند گلستان گاو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گوسفند وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس گوسفند گلستان گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای