Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص و بارگیری ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی وارداتی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس در پی ضرب الاجل دستگاه قضایی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در پی ضرب الاجل تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص 140 هزار تن روغن خوراکی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس ، روند ترخیص و بارگیری این محموله بزرگ آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه افزود:  در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت ها ، 140 هزار تن روغن خوراکی وارداتی موجود در انبارهای گمرک شهید رجایی بندرعباس پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا، هم اکنون به وسیله کامیون های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسئولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص ، این محموله بزرگ در معرض انقضای تاریخ مصرف قرار می گرفت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های متولی که در این رابطه با مسئولین قضایی همکاری لازم را داشته اند خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم اکنون در کمتر از چهار روز پس از ضرب الاجل تعیین شده ، با ترخیص این محموله بزرگ ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک شهید رجایی هزار تن روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، دقایقی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6094689

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس