Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:24:59 GMT

واکسن HPV ریسک سرطان رحم را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۴۲۲۵

واکسن HPV ریسک سرطان رحم را کاهش می دهد

یک مطالعه جدید نشان می دهد که هر چه دختران زودتر در برابر "ویروس پاپیلومای انسانی" (HPV) واکسینه شوند، خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در آینده در آنها کاهش می یابد.

به گزارش ایمنا، در تحقیقات انجام شده خطر سرطان دهانه رحم در بین افرادی که واکسن دو ظرفیتی HPV را در سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی دریافت کرده بودند ۸۷ درصد کمتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، در افرادی که واکسن را در سنین ۱۴ تا ۱۶ سالگی دریافت کرده بودند، ۶۲ درصد کمتر و در افرادی که در ۱۶ تا ۱۸ سالگی واکسینه شده بودند، ۳۴ درصد کمتر بود.

یافته‌ها از تجزیه و تحلیل داده‌های ثبت سرطان جمع‌آوری‌شده از زنان در انگلستان بین ژانویه ۲۰۰۶ تا ژوئن ۲۰۱۹ است. آنها تا پایان سال ۲۰۱۹ بین ۲۰ تا ۶۴ سال سن داشتند.

برنامه واکسیناسیون HPV سال ۲۰۰۸ در انگلستان آغاز شد. طبق این مطالعه تا ژوئن ۲۰۱۹، حدود ۴۵۰ مورد کمتر ابتلاء به سرطان دهانه رحم و ۱۷ هزار و ۲۰۰ مورد کمتر ابتلاء به پیش‌سرطان دهانه رحم در بین زنان واکسینه شده در آنجا مشاهده شد.

به گفته محققان، یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد واکسن دو ظرفیتی از سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند. دو ظرفیتی به این معنی است که واکسن با دو نوع HPV مبارزه می‌کند.

«پیتر ساسینی»، نویسنده این مطالعه و استاد کالج کینگ لندن، اظهار کرد: اگرچه مطالعات قبلی فایده واکسیناسیون HPV را در پیشگیری از عفونت HPV نشان داده اند، اما شواهد مستقیم در مورد پیشگیری از سرطان دهانه رحم محدود بود.

واکسن دو ظرفیتی در برابر دو نوع رایج HPV که عامل ۷۰ تا ۸۰ درصد از سرطان‌های دهانه رحم است محافظت می‌کند. این دو نوع ویروس HPV در ۹۲ درصد از زنانی که قبل از ۳۰ سالگی به سرطان دهانه رحم مبتلا شده بودند وجود دارد.

منبع: مهر

کد خبر 533708

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های علمی تازه های علمی 2021 تازه های پزشکی تازه های پزشکی 2021 سرطان دهانه رحم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرطان دهانه رحم دو ظرفیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۴۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، توصیه می‌کنیم از غذاهای سالم مصرف کنید. هر اتفاقی، از استرس کار گرفته تا نگرانی‌های مالی، مشکلات سلامتی ممکن است سبب پرخوری عصبی باشد. ما توصیه‌هایی را برای شما داریم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟

آرزوی خیلی از افراد این است که با کاهش اشتها، وزن کم کنند. ما در متن زیر راهکار سریع برای رفع گرسنگی کاذب را به شما در مقاله زیر خواهیم گفت. به عبارتی خیلی بهتر این که خود را به گرسنگی سالم وصل کنید. روش‌های دور زدن حس «گرسنگی»، برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، وجود دارد.

حذف حس گرسنگی

برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، حرف‌های زیادی وجود دارد. هر فردی یک نظری می‌دهد و هر چه بیشتر تلاش می‌کنید، کمتر به نتیجه دلخواه می‌رسید. آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند و البته تلاش هم می‌کنند، اما هنوز نتیجه دلخواه را پیدا نکرده اند، شاید بتوانند با این ۴ روش ساده، تا اندازه‌ای آرزوی خود را محقق کنند.

آووکادو را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید

با اینکه آووکادو چرب است، اما خاصیت چاق کنندگی که ندارد هیچ، چربی‌های غیراشباع مونو نیز دارد که برای بدن مفید هستند و باعث می‌شوند تا فرد برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشد. بر اساس گزارش مجله تغذیه در آمریکا، افرادی که دچار اضافه وزن هستند اگر نیمی از یک آووکادو را به ناهار خود اضافه کنند، در سه ساعت بعدی تا ۴۰ درصد تمایل خود به زیاد غذا خوردن را از دست می‌دهند. در بازه زمانی ۵ ساعتی نیز این تمایل حدود ۲۸ درصد کاهش خواهد داشت. آووکادو یکی از بهترین مواد خوراکی سیرکننده است که در همه فصل‌های سال موجود است.

جویدن آدامس

جویدن خاصیت بسیاری دارد. البته منظورمان جویدن و قورت ندادن است. دانشمندان هلندی در تحقیقاتی از مردم خواستند تا غذای خود را به مدت یک یا ۸ دقیقه بجوند، اما آن را قورت ندهند. پس از ۳۰ دقیقه، آن‌ها آزمایش کردند و متوجه شدند کالری غذاها وارد بدن افراد شده است.

همچنین ثابت شد، افرادی که غذاها را ۸ دقیقه جویده بودند، ۱۹ درصد غذای کمتری از گروه دوم که یک دقیقه جویده بودند، غذا خورده اند. بنابراین، جویدن آدامس‌های بدون قند پس از غذا نه تنها باعث خوشبویی دهان می‌شود بلکه میزان حس گرسنگی را در فرد کاهش می‌دهد.

کربوهیدرات بخورید

در رژیم‌های غذایی کربوهیدرات همیشه کم یا حذف می‌شود. اما بدانید با ممنوع کردن همه کربوهیدرات ها، شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. بهترین روش استفاده از کربوهیدرات، خوردن میوه، سبزیجات و غلات است. این مواد برای مدت طولانی انسان را سیر نگه می‌دارند و برای خوردن غذاهای چرب و سنگین تمایل کمتری خواهید داشت. کربوهیدرات‌های سفید را می‌توانید در سیب‌زمینی پیدا کنید. سیب‌زمینی نشاسته پایدار دارد که برای مدت طولانی احساس سیری به آدم می‌دهد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه انگلستان، نشاسته‌های پایدار تا ۲۴ ساعت انسان را سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شوند تا روزانه ۳۲۰ کالری کمتری مصرف شود.

ورزش

برخلاف تصور عموم، ورزش باعث ایجاد حس گرسنگی در فرد نمی‌شود. بر اساس تحقیقاتی که در برزیل انجام شده اند، دویدن هنگامی که احساس گرسنگی دارید باعث فعال شدن سلول‌های ارسال پیام سیری می‌شوند و حس گرسنگی را مهار می‌کند. هنگامی که واقعا احساس گرسنگی دارید، یک وعده اسنک کوچک که فیبر زیادی دارد، همچون سیب یا یک کاسه جودوسر به شما کمک می‌کند تا کاملا احساس سیری داشته باشید.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1228822 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن