Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب نشستی با حضور جمعی از فعالان فناور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار کرد که در آن هیئتی ۱۰نفره از کنیا نیز شرکت داشتند.

عبدالرضا مجدالدین مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست هدف از شکل‌گیری کانون‌ هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلابپ را تکمیل زنجیره ایده تا بازار در حوزه‌های مختلف فناوری و صنعت دانست و گفت: این کانون‌ها که در ابتدا با استفاده از ظرفیت‌های دولتی تاسیس شدند، مسیر خود را با تمرکز بر بخش خصوصی اصلاح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازارسازی و رفع نیازهای فناورانه به عنوان محوری‌ترین فعالیت کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازاردر دور جدید، ادامه داد: این کانون‌ها در حوزه‌های حیاتی و راهبردی شکل می‌گیرند و ناظر به توسعه بازار و رفع نیازهای فناورانه، ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را فراهم می‌کنند.

وی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب را یکی از همین کانون ها برشمرد و افزود: در حال حاضر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار حوزه آب و فاضلاب، در کنار ۲۵ کانون دیگر، در مسیر توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی، رفع نیازهای فناورانه و هم‌افزایی میان فعالان این حوزه فعال است.

ایجاد زیست‌بومی برای فعالان دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب

در بخش دیگری از این نشست علی اصغر قانع رئیس کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه‌های این کانون برای بازارسازی و ارائه توانمندی‌های فناورانه ایران‌ساخت در ابعاد بین‌المللی گفت و ادامه داد: این کانون که نهادی غیر انتفاعی بوده و زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال است، تلاش می‌کند ضمن هم‌افزایی همه ارکان صنعت آب و فاضلاب، دانش این حوزه را به فناوری پیوند دهد و راه‌کارهای اثربخشی را برای حل مشکلات این صنعت ارائه کند.

قانع، با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب رفع موانع پیش روی توسعه فناورانه و مسایل موجود در صنعت آب و فاضلاب از دیگر اهداف ایجاد این کانون است.

وی ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان بخش‌های اثرگذار زنجیره دانش تا محصول این حوزه را یکی از مهم‌ترین اهداف کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار این حوزه دانست و گفت: شکل‌دهی و توسعه نظام ملی نوآوری در کنار کمک به بهبود تعامل میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری‌های مرتبط را دنبال می‌کند.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب از قابلیت‌های رقابتی شرکت‌های داخلی فعال در این حوزه گفت و ادامه داد: این کانون با ایجاد مزیت رقابتی مبتنی بر فناوری و نوآوری در سطح بنگاه‌های تولیدی و خدماتی و بهبود فضای کسب‌وکار کشور در حوزه آب و فاضلاب زمینه را برای بازارسازی داخلی از یک سو و ایجاد بازار در ابعاد بین‌المللی ایجاد کرده است. بر همین اساس، نیز با هماهنگی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فعال در حوزه آب و فاضلاب، بستری ایجاد شد که دستاوردهای ایران‌ساخت به مسئولان و مشتریان بالقوه این فناوری از کشور کنیا معرفی شود.

کد خبر 5345766 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آب و فاضلاب شهری کنیا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات حکمرانی فضای مجازی حاکمیت سایبری فیس بوک خودروی برقی گوگل اینترنت مایکروسافت شبکه اجتماعی نوآوری شبکه ملی اطلاعات صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری حوزه آب و فاضلاب کانون هماهنگی دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقدشده است، افزود: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات بوده است.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات بود، اما با رایزنی انجام‌شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی بازمی‌گردد.

او یادآور شد: پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری در این‌باره امضا شد که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.

ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور