Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در روزهای اخیر عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به کشورهای عراق و ازبکستان صفر شده و این بزرگترین کمک به صادرات سیب استان شده است. - اخبار استانها -

بهنام تاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، با اشاره به برداشته شدن عوارض گمرکی صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: در این راستا با توجه به اینکه در هر کیلو 10 هزار تومان عوارض گمرکی به گمرک عراق واریز می‌شد، خوشبختانه این تعرفه حذف شده است‌‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دولت عراق در برخی محصولات کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، عوارض گمرکی را لغو می‌کند و همه ساله از 25 آذر ماه این عوارض لغو می‌شد اما امسال از 15 آبان ماه لغو شده است.

عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: بنابراین لغو عوارض، 40 روز جلوتر نسبت به سال گذشته، بزرگترین کمک به صادرات سیب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

خرید تضمینی سیب باغداران در آذربایجان غربی آغاز شد30 درصد سیب تولید امسال درجه 3 بوده و قابل عرضه به بازار نیست6000 تن سیب با نرخ مصوب دولتی از باغداران پیرانشهری خریداری شد

تاج‌الدینی اظهار داشت: حتی خوشبختانه کشور ازبکستان نیز تعرفه صادرات سیب را لغو کرده و این هم خود یک امتیاز بزرگ برای صادرات سیب استان به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: برای حذف تعرفه گمرکی سیب آذربایجان‌غربی به سایر کشورها نیز نیاز به دیپلماسی و رایزنی اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیب آذربایجان غربی عوارض گمرکی صادرات سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان

کارشناسان مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت و جایگاه چابهار معتقدند که این بندر یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای ترانزیت و مبادلات تجاری افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در پی سفر هفته گذشته «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان به استان سیستان و بلوچستان ایران با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت ایران و افغانستان؛ «سیدمحمد حسین کاظمی» استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی با اشاره بر اهمیت و جایگاه چابهار، این بندر را یکی از گزینه‌های خیلی خوب برای ترانزیت و مبادلات تجاری افغانستان عنوان کرد.

وی به آوا گفته است که ایران و افغانستان برای گسترش روابط اقتصادی دو طرف باید برنامه‌های شفاف و تسهیل کننده را در دستور کار داشته باشند.

این کارشناس اقتصادی مصرفی بودن اقتصاد افغانستان، نزدیکی مرزهای دو کشور همسایه و حضور حدود پنج میلیون مهاجر افغانستانی در ایران را از دلایل مهم منافع گسترش روابط میان این دو کشور عنوان کرد.

به گفته این استاد دانشگاه، استفاده از بندر چابهار، بازرگانان افغانستان را از اتکا به بنادر پاکستان که هر از چند گاهی برای آنها با مشکل مواجه می‌شود تا حدود بسیاری بی‌نیاز می‌کند و تجار‌ افغان می‌توانند محصولات خود را از طریق بندر چابهار به کشورهای هند، چین و ترکیه صادر کنند.

‌صادرات یک میلیون تن کالای معدنی از بندر چابهاربندر چابهار دروازه تجارت افغانستان با منطقه و جهانبندر چابهار؛ دروازه تجارت هند و افغانستان

وی اظهار داشت: طالبان با فراهم‌ساختن بستر امنیت می‌تواند از طریق زیرساخت‌های اقتصادی از جمله ایجاد راه‌های مواصلاتی و آگاه‌سازی سرمایه گذاران خارجی، جلب سرمایه‌گذاری کند.

کاظمی با اشاره بر این که ایران و افغانستان می‌توانند در زمینه واردات و صادرات تسهیلات گمرکی و یا کاهش تعرفه‌های گمرکی را در نظر بگیرند، افزود: جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعرفه گمرکی برای محصولات زراعتی افغانستان می‌تواند تردد در مسیر چابهار توسط تجار افغانستان را افزایش بدهد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم