Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@18:18:49 GMT

مرکز پژوهش ها به هفتمین گام توسعه کشور کمک خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۵۷۶۰

مرکز پژوهش ها به هفتمین گام توسعه کشور کمک خواهد کرد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، ششمین نشست علمی مشترک کلان‌پروژه «مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور» با حضور رئیس این مرکز برگزار شد. دکتر غلامرضا گرائی‌نژاد سرپرست گروه پژوهشی توسعه امور بخشی و محیط زیست ضمن ارائه گزارش تفصیلی از مراحل تدوین مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه، بر رویکرد رشدمحور برنامه هفتم تأکید کرده و خاطرنشان کرد:آسیب‌شناسی برنامه‌های متأخر توسعه و همچنین بررسی مدل‌های توسعه در دیگر کشورها به عنوان دو مبنا از پنج مبنای ورودی پژوهشی در این طرح مطالعاتی مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر گرائی‌نژاد همچنین ابراز امیدواری کرد تلاش شبانه‌روزی و مطالعات همه‌جانبه همکاران پژوهشی این گروه در نهایت مورد استفاده طراحان و تدوین‌کنندگان برنامه توسعه هفتم قرار بگیرد.

دکتر مهرداد کاشف مبارکه سرپرست گروه پژوهشی آمایش سرزمین نیز ضمن ارائه مدل نسبت برنامه توسعه و سند ملی آمایش تصریح کرد: اکنون ضرورت دارد که برنامه هفتم توسعه با توجه به سند ملی آمایش تدوین شود. ایشان همچنین آمادگی گروه متبوع خویش را جهت کمک همه‌جانبه به پروژه تدوین مطالعات پشتیبان برنامه هفتم توسعه کشور اعلام کرد.

در خاتمه این نشست دکتر سیدمهدی پاکذات سرپرست مرکز، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران پژوهشی این مرکز در تدوین این مطالعه ابراز امیدواری کرد: مطالعات صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در خصوص رویکردهای برنامه توسعه هفتم، راهگشای رشد و ارتقای مدل‌های توسعه در کشور باشد.

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: برنامه هفتم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی