Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@03:46:44 GMT

صالحی امیری: کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۶۰۶۷

صالحی امیری: کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی می‌رود

رییس کمیته ملی المپیک گفت: کاروان ایران قطعا به صورت کیفی به بازی های آسیایی اعزام می شود و هدف گذاری ما درخشش در هانگژو ۲۰۲۲ است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اولین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی های آسیایی هانگژو برای انتخاب اولیه رشته های اعزامی امروز (یکشنبه) با حضور رضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی رییس و دبیر کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک، پیمان فخری سرپرست کاروان، مهدی علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش، علی رغبتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رضا صالحی امیری در مورد نتیجه این نشست بیان کرد: زمان کوتاهی تا بازی های آسیایی داریم. در این مدت درگیر المپیک بودیم و از این رو ستاد بازی ها را بعد از المپیک برگزار کردیم و امروز رسما اولین جلسه آن برگزار شد. روی محورهای متعددی بحث کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که سیاست های کلی اعزام را مشخص کنیم. تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اعزام کیفی، در دستور کار ماست و قطعا کاروان کیفی است. از تولیدات و ظرفیت های داخلی استفاده می‌کنیم. همچنین باید فضای لازم را به بانوان بدهیم و اعزام بیشتری در بخش بانوان داشته باشیم. در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی هم خواهیم داشت.

 

او ادامه داد: در مورد لباس کاروان قرار است سرپرست کاروان سیاست های طراحی لباس را با استفاده از کارشناسان تدوین کند. نظر ورزشکاران و مردم را در مورد لباس خواهیم گرفت. رشته ها هم در سه دسته (قطعا مدال‌آور،  شانس مدال و بدون شانس مدال) تقسیم بندی شده اند. هدف گذاری ما این است که کاروان در هانگژو درخشش داشته باشد و نسبت به دوره قبل، یک پله صعود کنیم. روندی که آغاز کردیم فشرده است چون زمان زیادی نداریم اما با توجه به تجربیاتی که از بازی های گذشته داریم به کار گرفته می شوند و درخشش بهتر و قوی‌تر داشته باشیم. در مورد نام و شعار کاروان نیز قرار است پیشنهادات را جمع و در جلسه بعد بررسی کنیم. از مردم می خواهیم نظرات خود را برای ما ارسال کنند. نام کاروان باید ارزش های هویتی و عناصر فرهنگی و  توجه به نام ایران را داشته باشد. جلسات ستاد نیز هفتگی برگزار می شود و سرپرست کاروان سخنگوی ستاد خواهد بود.

 

صالحی امیری در مورد اینکه چه تضمینی وجود دارد که بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک و در صورت نبود او همچنان فخری این سمت را داشته باشد، گفت: اصلا کمیته ملی المپیک متکی به شخص نیست. اساسنامه به ما تکلیف می کند که چه کاری باید انجام شود. ستاد هم  متکی به شخص نیست.

وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی صالحی امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • پولادگر: اعزام گلبال به پارالمپیک قطعی شد/نگران بودجه هستیم
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم