Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:21:22 GMT

پروتکل درمانی طب سنتی در کرونا به زودی ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۶۶۹۳

پروتکل درمانی طب سنتی در کرونا به زودی ابلاغ می‌شود

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به عزم جزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی گفت: نتیجه جلسات متعددی که تاکنون برگزار شده است به‌زودی به عنوان ابلاغ پروتکل طب ایرانی منتشر خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طب  سنتی و مکمل در بیماری کرونا در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: براساس مقالات منتشرشده، کشورهایی که در دوران همه گیری کرونا از ظرفیت طب های سنتی برای کمک به درمان مبتلایان استفاه کرده اند از شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ابتدای همه‌گیری کووید، ما بحث‌های متعددی داشتیم که در راستای آن کارآزمایی‌های بالینی و تحقیقات گوناگونی در مورد فرضیات برگرفته از منابع طب سنتی ایرانی انجام شد.

حسینی یکتا با بیان اینکه بالغ بر 100 کارآزمایی بالینی صورت گرفته و نتایج آن استخراج شده است، تصریح کرد: برخی از آنها به دنبال این رفتند که مجوزهای خود را به عنوان فرآورده‌های طبیعی دریافت کنند که به درمان کرونا کمک می‌کنند؛ در حال حاضر مجوز 17 فرآورده طبیعی دریافت شده است و 9 فرآورده طبیعی در بازار دارویی کشور به تولید رسیده و وجود دارد.

ابلاغ پروتکل طب ایرانی؛ به‌زودی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما بیش از این می‌توانستیم از ظرفیت طب سنتی در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان‌ها با کسب مشاوره از متخصصان این حوزه استفاده کنیم که متاسفانه براساس رویکردی که تاکنون وجود داشته این امر محقق نشده و به تسهیل‌گری نیاز است، عنوان کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر و با نظر مثبت وزیر بهداشت، عضوی را از جامعه تخصصی طب سنتی ایرانی در کمیته علمی داریم که قدم روبه جلویی بوده و نشان‌دهنده این است که عزم وزارت بهداشت برای استفاده از این ظرفیت جزم است و امیدوارم به زودی شاهد نتایج مثبت این امر باشیم.

وی در ادامه از تشکیل زیرکمیته طب سنتی ایرانی ذیل کمیته علمی کرونا خبر داد و گفت: نتیجه جلسات متعددی که تاکنون برگزار شده است به زودی به عنوان ابلاغ پروتکل طب ایرانی منتشر خواهد شد.

حسینی یکتا به اقدامات انجام شده در دوران شیوع کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در شهرهای مختلف تعدادی مراکز سرپایی و مشاوره‌ای وجود دارند که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند؛ همچنین در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد سلامتکده‌هایی وجود دارند که به بیماران سرپایی خدمات ارائه می‌کنند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف متخصصان طب سنتی ایرانی درحال مشاوره به بیماران بستری هستند، اظهار کرد: همچنین براساس برنامه ای که در دست اقدام و اجرا داریم، گسترش این مراکز و ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی در سطح گسترده در شهرها و استان‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

ایمنی‌ حاصل از واکسیناسیون کرونا عمومی در آذرماه حاصل می‌شودتبعات منفی بی‌توجهی وزارت بهداشت به درمان علائم کرونا با داروهای گیاهی/ طب سنتی هنوز در پروتکل درمانی جایی ندارد + فیلمطب سنتی مخالف واکسیناسیون نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب ایرانی طب سنتی وزارت بهداشت ویروس کرونا طب ایرانی طب سنتی وزارت بهداشت ویروس کرونا دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت طب سنتی ایرانی ظرفیت طب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واردات خودرو‌های کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت