Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@03:17:38 GMT

افزایش کرونا در 4 استان کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۶۷۳۴

علی شریفی زارچی رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در مورد تغییرات رنگ‌بندی شهرها و مقایسه آمار کرونا با توجه به واکسیناسیون اظهار کرد: از اسفند ٩٨ تاکنون ۵ موج را پشت سر گذاشته ایم و بزرگترین آن  موج پنجم بوده است؛ بهمن و اسفند ٩٩ در همه استان‌ها به جز خوزستان وضعیت آرامی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند اکثر استان‌ها نزولی است و سیستان و بلوچستان، قزوین، سمنان و یزد در ٢ هفته اخیر روند افزایشی نگران کننده دارند.

وی ادامه داد: ٢٣ مرداد در اوج قله پنجم بودیم و پس از آن روند کاهشی شد و به همین دلیل رنگ شهرها تغییر کرد و اکنون در لبه پایین رونده موج پنجم هستیم و در ١٧ مهرماه همه کشورها در وضعیت آبی و زرد قرار گرفتند و تنها چند شهر وضعیت قرمز داشتند.

کشف شدن علت مرگ در اثر کرونا شریفی اظهار کرد: در آبان ماه در برخی شهرها ما روند کرونا افزایشی شد و در سمنان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد برخی شهرها وضعیتشان قرمز شده است و اکنون در سر دو راهی قرار داریم و اگر در این شهرها کنترل جدی صورت گیرد و ادارات نکات را رعایت کنند؛ وضعیت خطرناک نخواهد شد و باید توجه داشت که اکنون نمی‌توان تصور کرد در شهرهای قرمز مدارس باز شوند.

شریفی بیان کرد: زمانی که سه موج اول را گذراندیم سویه کرونا تغییر کرد و با ورود سویه بتا آتش کرونا به خوزستان افتاد و این آتش گویی در خرمن بیفتد و اوج بگیرد، کرونا در کشور اوج گرفت و بعد از آن سویه دلتا را داشتیم و از متخصصان ژنتیک و عفونی درخواست داریم که این ویروس را در سمنان، یزد، زابل رصد و پایش کنند و بیماری تحت کنترل قرار گیرد تا تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها کم باشد.

انجام دادن واکسیناسیون توسط ربات بدون سوزن

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اظهار کرد: روند کلی کشور نزولی است و به همین دلیل تعداد شهرهای آبی افزایش پیدا کرد و از طرفی در برخی نقاط افزایش کرونا را داریم و به همین دلیل تعداد شهرهای قرمز هم افزایشی است.

بیانات شریفی در مورد افزایش کرونا

شریفی بیان کرد: در استان گیلان به نسبت کل جمعیت بیشتر میزان افراد واکسینه شدند؛ کمترین میزان واکسیناسیون را در سیستان و بلوچستان را داریم و اکنون که روند واکسیناسیون به جوانان و نوجوانان در این استان رسیده روند واکسیناسیون نزولی است و با پدیده قرمز شدن شهرها در این استان‌ مواجه هستیم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: افزایش کرونا در کشور افزایش کرونا در 4 استان کشور کرونا و افزایش خطر ابتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش‌ بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: طی امروز و فردا همچنان احتمال رگبار و رعد و برق با شدت کمتر نسبت به روز‌های گذشته در پاره‌ ای از مناطق شمالی و ارتفاعات استان وجود دارد.

  محمد غیوری‌ خواه افزود: روز سه‌ شنبه سامانه دیگری به استان وارد می‌ شود و تا روز پنجشنبه شاهد رگبار باران خواهیم بود.    وی ادامه داد: روند افزایش تدریجی دما تا روز چهارشنبه ادامه دارد اما روز پنجشنبه دما به‌ صورت قابل‌ ملاحظه‌ ای کاهش می‌ یابد.   غیوری خواه گفت: امروز آسمان مشهد نیمه‌ ابری است و در ساعات بعد از ظهر در پاره‌ ای از نقاط احتمال بارش باران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • جهان در سراشیبی سقوط نرخ تولد
  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • راه های افزایش گلبول های قرمز