Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ظهر امروز نشستی با محور اقدامات و فعالیت‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و نحوه پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ با حضور محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعضای هیات رئیسه در این دانشگاه برگزار شد.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: اواسط سال ۹۵ مراکز علمی کاربردی با ۳۷۷ مرکز تاسیس شد که در حال حاضر این مراکز به ۶۰۰ مرکز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۹۳۰۰۰ مدرس فراخوان داده شدند که از بین این تعداد ۲۵ نفر ادامه تحصیل دادند. ۴ دوره جذب فراخوان مدرس برگزار شد که از ۱۰۰ هزار نفر تنها نصفی از این شرکت کنندگان به فعالیت خود ادامه دادند.

او افزود: ما از اوایل سال تاسیس این مرکز ۲۵۰۰۰۰ مرکز نوآوری تاسیس کردیم که ۱۵۰۰۰۰ هزار رویداد در آن برگزار شده است. تقریبا هفته‌ای ۲ رویداد در این مرکز علمی کاربردی انجام می‌شود. بازنگری دوره‌ای درسی نیز در این مرکز در دست اجراست. تداوم برنامه‌های کیفی سازی در این دانشگاه از سال ۱۴۰۰ شروع شده و تا ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.

امید ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی تلاش داشت فعالیت‌های بین المللی را توسعه دهد که با بیماری همه گیری کرونا مواجه شد که این بیماری این فعالیت را به دشواری مواجه کرد. دانشگاه علمی کاربردی طی ۶ ماه گذشته دانشجویان زیادی را برای کارورزی به آلمان اعزام کرده است. اولین دانشنامه مهارت‌های علمی هم به اجرا رسید و درحال حاضر چاپ سوم این دانشنامه در دست اجراست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: ما ۲۰ماه بسیار سختی را گذراندیم، زیرا ویروس کرونا تمام آموز‌های کشور را غافلگیر کرد و دانشگاه علمی کاربردی در این دوران آسیب زیادی دید برای اینکه به هیچ عنوان آمادگی برگزاری کلاس‌های مجازی را نداشت.

او اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی باتوجه به اینکه هیچ کدام از مدرسان آشنایی با آموزش‌های مجازی نداشتند ۱۰۹ هزار کلاس درس مجازی را در نیم سال اولی که با کرونا مواجه شدیم برگزار کرد. ما در زمینه آموزش‌های مجازی جزو برترین دانشگاه‌ها بودیم. آموزش مجازی از هیچ جهت به نفع دانشجو و دانش آموز نخواهد بود به الخصوص دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی که دروس عملی داشتند.

امید گفت: باتوجه به دستور ستاد ملی کرونا و شورای عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از ۲۰ ماه کلاس‌های حضوری خود را با توجه به رعایت پرتکل‌های بهداشتی امروز در کل کشور آغاز کرد. ما آموزش مجازی را کنار نخواهیم گذاشت چرا که کلاس‌هایی که تعداد دانشجویان زیادی دارد و دروس عمومی را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: تداوم کلاس‌های مجازی برای دروس عمومی و کلاس‌هایی که مداوم و پشت سر هم هستند به صورت مجازی خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علمی کاربردی مهاجرت دانشجویان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم

جمعی از دانشجویان پاکستانی ضمن اعتراض علیه سخنرانی سفیر آلمان در این کشور، خواستار توقف حمایت های برلین از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی