Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@18:30:57 GMT

۱۱ میلیون نفر در انتظار صدور کارت ملی هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۲۶۷

۱۱ میلیون نفر در انتظار صدور کارت ملی هوشمند

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند بیش از ۶۲ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از هموطنان انجام شده است، اظهار کرد: با تولید بدنه کارت، برای بیش از ۵۱ میلیون و ۷۵۵ هزار نفر از هموطنان کارت هوشمند ملی صادر شده است.

ابوترابی ادامه داد: در پایان سال ۹۶ و آغاز سال ۹۷ به دلیل مشکلات تامین بدنه ناگزیر بحث تولید داخل کارت ملی را در چاپخانه‌های دولتی که متولی این بخش بودند، انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان چاپخانه‌ دولتی تلاش زیادی انجام دادند تا کارت مشابه خارجی را که وارداتی بود با بدنه و تراشه تولید کنند. جا دارد از این عزیزان تشکر کنیم. چراکه هموطنان تفاوتی بین این دو کارت (کارت تولید داخل و کارت وارداتی) مشاهده نخواهند کرد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: این عزیزان ۵ میلیون کارت صادر کرده‌اند و ما هم این ۵ میلیون کارت تولید داخل را به هموطنان تحویل داده‌ایم. با توجه به شرایطی که در کشور بوده، مشکلاتی برای تامین اعتبار بدنه کارت وجود داشته اما اکنون وزیر کشور تاکید کرده‌اند این مشکل بدنه کارت حل شود. این موضوع را به چاپخانه دولتی و سازمان برنامه و بودجه متنتقل کرده‌ایم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین کارت ملی هوشمند کارت ملی ربیع الاول طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سیدمحمد اعتماد اعجازی اظهار کرد: خدمت‌رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.
وی افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تابه امروز موفق به اخذ مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز به صورت غیر حضوری و رایگان و دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.
فرماندار شهرستان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل تا به امروز ۲۱/۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.
اعتماد اعجازی گفت: با توجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارائه خدمات اداری به صاحبان کسب وکار‌هایی است که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوان آنها در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

دیگر خبرها

  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!