Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدحیدر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های شفافارمد (برکت) و سیناژن (اسپایکوژن) ماهیانه حدود هفت میلیون دز واکسن کرونا تولید و تحویل وزارت بهداشت می دهند.

وی افزود: مجموعه های تولیدکننده واکسن های پاستوکووک، کووپارس و فخرا هم اعلام کرده اند که در حال حاضر امکان تولید ماهیانه حدود یک میلیون دز را دارند و این ظرفیت در ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: انستیتو پاستور ایران نیز تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دز را تحویل وزارت بهداشت دادند و پیش بینی می شود از آذر ماه، ماهیانه حدود ۲ میلیون دز را تولید و تحویل وزارت بهداشت دهند. 

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: فخرا و رازی هم اعلام کردند که یک میلیون دز واکسنی را که تولید کرده اند، به وزارت بهداشت تحویل می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن های داخلی فقط در دز یادآور استفاده می شود، گفت: تعدادی از واکسن های داخلی در قالب طرح واکسیناسیون به مردم تزریق می شود.

محمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد ایرانی ها یک دز واکسن را زده اند و بیش از ۴۷ درصد هر ۲ دز را دریافت کردند و در این مرحله هم از واکسن های داخلی استفاده خواهد شد.

روند تولید واکسن‌های داخلی شتاب می‌گیرد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در ماه های پیش رو روند تولیدات داخلی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

محمدی افزود: تولیدکنندگان واکسن در کشور ما انستیتو پاستور و موسسه رازی بودند اما مجموعه های دیگر نیز اضافه شدند و جنبش واکسن سازی در کشور به راه افتاد.

وی در خصوص اینکه تولید واکسن نیاز استراتژیک هر کشور است، اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست یافتیم. 

چه واکسن‌هایی مجوز اضطراری دریافت کردند؟

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در خصوص واکسن های داخلی کرونا که مجوز اضطراری دریافت کردند، گفت: واکسن برکت از خرداد ماه امسال این مجوز را دریافت کرده است.

محمدی ادامه داد: بعد از آن واکسن پاستوکووک، اسپایکوژن و در نهایت واکسن های فخرا و رازی کووپارس موفق به اخذ این مجوز از وزارت بهداشت شدند و می توانند واکسن های خود را در سبد واکسن های کشور قرار دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۵۴ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۷۲۸ نفر دُز اول، ۳۸ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۹۷ نفر دُز دوم و ۱۴۹ هزار و ۵۹۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۷ دُز رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو واکسن های داخلی وزارت بهداشت میلیون دز ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور