Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:52:10 GMT

افزایش سطح گلخانه‌های رزن به ۲۳ هکتار

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۳۳۰

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان از ۸.۳ هکتار در سال ۹۲ به ۲۳ هکتار در سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، محمود فتحی امروز در کار گروه کشاورزی شهرستان رزن افزود: زمین‌های کشاورزی شهرستان رزن ۱۲۷ هزار و ۶۹۴ هزار هکتار است که ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین زراعی و چهار هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی باغی است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فتحی افزود: شهرستان رزن قطب تولید گندم دیم است و بیشتر اراضی شهرستان به صورت دیم کشت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ درصد تولید و خرید گندم مربوط به شهرستان‌های رزن و درگزین است.

 فتحی با اشاره به بحث اصلاح الگوی کشت بیان کرد: در سطح شهرستان کاشت محصولات پر آب بر، کاهش یافته، اما این امر مستلزم فرهنگ سازی در بین مردم است.

رئیس جهاد کشاورزی شهر رزن خاطر نشان کرد: در شهرستان رزن ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران وجود دارد و در مجموع سطح زیر کشت زعفران شهرستان‌های رزن و درگزین به ۳۰ هزار هکتار می‌رسد.

فرماندار شهرستان رزن نیز گفت: در این شهرستان کاشت زعفران مورد استقبال بوده و در مقابل به علت کمبود آب،کنترل کشت هندوانه و صیفی‌جات نیز صورت گرفته است.

سید رضا سلامتی افزود: به دنبال تحقق سه رقمی شدن گلخانه‌ها هستیم که دراین راستا در سلطان آباد،گلخانه ۳۰ هکتاری در دست تاسیس است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز در این جلسه گفت: در بحث اصلاح الگوی کشت باید پتانسیل هر منطقه را شناسایی کنیم. 

شهرام پرورش افزود:مهم‌ترین اصل در کشاورزی، پایداری است و این امر مستلزم همکاری تمامی ارگان‌هاست.

وی خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد از اراضی استان بصورت دیم برداشت و ۸۵ درصد گندم استان همدان بصورت دیم تولید می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: در سال ۸۸، در سطح ۲۸ هزار هکتار سیب زمینی کشت می‌شداما امروز به ۲۰ هزار هکتار رسیده است.

پرورش با اشاره به اینکه با افزایش گلخانه‌ها در استان،علاوه بر کنترل بحران کم آبی به اشتغالزایی نیز کمک می‌شود، ادامه داد: گلخانه‌ها باید در مکانی احداث شوند که مشکل برق، آب و گاز نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلخانه کشت گلخانه ای استانی شهرستانها شهرستان رزن هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین مرحله از عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در سال ۱۴۰۳ در شمال‌غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین آغاز شده است.

عملیات امحای این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحادنژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار در حال انجام است.

لازم به ذکر است دیگر اعضای گشت‌های هم‌پوشان همچون اداره محیط زیست، شهرداری شیراز، اداره آب و فاضلاب، یگان امداد نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیراز نیز حضور دارند.

کد خبر 6098204

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد