Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:46:14 GMT

«قصه بزرگ» در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۷۷۵۰

«قصه بزرگ» در روسیه

کتابخانه دولتی کودکان روسیه از تأسیس جشنواره‌ای به نام «قصه بزرگ» خبر داد که به نام «ادوارد اوسپنسکی» نامگذاری شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتابخانه دولتی کودکان روسیه از تأسیس جشنواره‌ای به نام «قصه بزرگ» خبر داد که به نام «ادوارد اوسپنسکی» نامگذاری شده است. یکی از اهداف اصلی این طرح حمایت و گسترش ادبیات معاصر کودک در قالب انتشار آثار ارزشمند هنری، علمی و پرطرفدار در بین جوان‌ترین و کوچکترین مخاطبان کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت فرهنگ فدارسیون روسیه، اتحادیه «به رشد خواننده کمک می‌کنیم» و شرکت «چیبوراشکا» از این طرح حمایت کرده‌اند و مسابقه «قصه بزرگ» کتاب کودک برای دومین دوره برگزار می‌شود.

«ماریا ودِنیاپینا»، رئیس کتابخانه دولتی ادبیات کودک روسیه، در باره این طرح گفت: این مسابقه سبک داستان‌پردازی خیال‌پردازی را به صورت سنتی و معاصر در برمی‌گیرد. آنچه در مسابقه اهمیت دارد این است که در داستان، رؤیاپردازی و سحر و جادو وجود داشته باشد.

به گفته وی؛ در این دوره توجه اصلی داوران به منحصربفرد بودن داستان است و سه فاکتور اهمیت دارد: تکرار نکردن سوژه‌ها، قهرمان‌ها و موضوعات کلیشه‌ای، چرخش‌های غیرمنتظره نویسنده در جریان داستان و بازگذاشتن پایان داستان برای مخاطب. از سوی دیگر، سازماندهی‌کنندگان این مسابقه به دنبال آن هستند که موضوعات علمی و پرطرفدار در ادبیات کودک مطرح شوند؛ به همین خاطر بخش دوم مسابقه را «کتاب درسی شاد» نامگذاری کرده‌اند.

روز یازدهم اکتبر آخرین مهلت دریافت آثار است. «مارینا آرومشتام»، برنده دور اول مسابقه «قصه بزرگ» اطمینان دارد که برگزاری مسابقه‌هایی از این دست می‌تواند به وقوع یک رویداد مهم در زندگی فرهنگی و سیاست کتاب بیانجامد.

این جوایز کمک می‌کنند تا جریان ادبی و گرایش‌های جدید آن را دنبال کرده و مخاطب همگام با آنها حرکت کند. جایزه «قصه بزرگ» در دو بخش «داستان» و «کتاب درسی شاد» با آثار ادبی کودکان زیر 12 سال برگزار می‌شود. بالغ بر یک و نیم میلیون روبل بودجه به جوایز این جشنواره تخصیص داده شده است و برندگان در ماه دسامبر 2021 معرفی می‌شوند.

ادبیات کودک و نوجوان در ایران چگونه متولد شد؟ادبیات کودک و نوجوان نقطه‌ای طلایی و آینده‌ساز انقلاب اسلامی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ادبیات کودک داستان ادبیات کودک داستان ادبیات کودک قصه بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!

به گزارش ورزش سه، پارسا جعفری در نیمه نخست بازی با تراکتور واکنش های پرتعدادی داشت مانع گلزنی بازیکنان این تیم به ویژه گوستاوو واگنین شد که در دو ضربه خطرناک را از داخل محوطه جریمه به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد.

واگنین در دقایق ابتدایی مسابقه از نزدیکی نقطه پنالتی با ضربه والی و چکشی توپ را به زمین کوبید و در حالی که به شکلی خطرناک از بالای سر پارسا جعفری در آستانه گل شدن بود او به سختی مانع گل شدن توپ شد.

واگنین در وقت‌های اضافه مسابقه هم با نفوذ سریع به عمق در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ضربه محکم او از زاویه بسته با واکنش تماشایی جعفری بازهم راه به جایی پیدا نکرد.

جعفری در این مسابقه دو موقعیت خوب گلزنی هم از هاشم‌نژاد و رحمان جعفری گرفت تا دروازه‌اش را یک نیمه بسته نگه دارد.

دیگر خبرها

  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • دومینوی آسیب‌
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!
  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده