Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدعباس احمدپناهی» رئیس اسبق فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص حواشی ایجاد شده روزهای اخیر در کاراته که منجر به ایجاد تغییرات در کمیته داوران شد، اظهار داشت: متاسفانه در کاراته ما برخی از معیارها تغییر کرده است. ابتدا باید بدانیم که هر فردی باید در حیطه وظایف خودش تصمیم‌گیری کرده و تلاش کند تا به موفقیت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قهرمانان ما سال‌ها تلاش کرده و افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند، اما نباید جایگاه‌ها فراموش شود. این خوب نیست که بخواهیم بازیکن‌سالاری را در کاراته حاکم کنیم.

پناهی با بیان اینکه سرمربی اختیاراتی دارد که می‌تواند براساس آن تصمیم بگیرد، توضیح داد: بازیکن گاهی در اوج است و برخی مواقع هم دوران اُفت را سپری می‌کند. شاید سیاست کادرفنی و فدراسیون این باشد که بازیکنی از یک مرحله انتخابی معاف شود و باید در این راستا، دست کادر فنی باز باشد.

رئیس اسبق فدراسیون کاراته افزود: اینکه بازیکنی انتظار داشته باشد همیشه نفر اول بوده و انتخاب شود، اشتباه است. حاشیه‌سازی کردن در هر زمانی قابل پذیرش نیست و فدراسیون می‌تواند با مدیریت صحیح، شرایط را مناسب کند. اگر بازیکنی تشخیص داد حقش از بین رفته می‌تواند اعتراضش را طبق قانون پیش ببرد و کشاندن کار به حاشیه کلا اقدام خوبی نیست.

وی با بیان اینکه داوران همیشه تلاش می‌کنند تا بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند، ادامه داد: با این حال باید گروهی از اهالی فن بر عملکرد داوران مسابقات نظارت کنند تا اگر مشکلی در قضاوت‌ها بود، برطرف شود. همچنین معتقدم ملاک تنها نباید پرچم داوران باشد و سرمربی می‌تواند بهترین تصمیم گیرنده برای انتخاب نفرات باشد.

پناهی گفت: اینکه بازیکنی قهر کند و مسوولان و کادرفنی به دنبال ورزشکار بروند تا او را برگردانند، اصلا قابل پذیرش نیست. در کاراته ایران، قهرمانان و جوانان شایسته زیادی داریم. اینکه در هر مسابقه و رویداد انتخابی، اینگونه اعتراض‌ها و قهر کردن‌ها به یک روال تبدیل شود دیگر با گذر زمان سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همه اشتباه می‌کنند و مهم مدیریت فدراسیون است که باید مانع از بروز حاشیه شود، اضافه کرد: ممکن است داور اشتباه داشته باشد و اگر نظارت کافی بوده تا حقی از بین نرود، حتما حاشیه‌ای هم ایجاد نمی‌شود.

پناهی ادامه داد: جواد سلیمی در راس کمیته داوران تلاش زیادی برای ارتقا داوران و حمایت از آنان انجام داد و حتی در نتایج کاراته‌کاهای ایران در مسابقات بین‌المللی هم تاثیرگذار بود اما قطعا نقاط ضعفی هم داشت.

وی گفت: باید در هر فدراسیونی، افراد در حیطه وظایف خودشان عمل کنند. وقتی رئیس یک کمیته بخواهد در انتخاب مربی یا مسوولان فدراسیون دخالت کند، عاقبتش همین می‌شود. این مدیریت فدراسیون است که نباید اجازه دخالت بدهد و خودش تصمیم گیرنده باشد.

پناهی در خصوص انتخاب «وحید مومنی» دبیر فدراسیون کاراته به‌عنوان سرپرست کمیته داوران، اظهار داشت: این تداخل قابل پذیرش نیست. دبیر فدراسیون آنقدر مشغله دارد که دیگر نمی‌تواند وقتی برای کمیته داوران بگذارد. اگر قرار است تغییرات باشد باید سریع تصمیم‌گیری شود. داوران بین‌المللی کاربلدی داریم که می‌توانند در کمیته داوران مدیریت کنند.

رئیس سابق فدراسیون کاراته، گفت: تمامی کمیته‌های فدراسیون زیر نظر دبیر فعالیت می‌کنند اما نباید در هر کمیته‌ای که دچار مشکل می‌شویم، فوری دبیر را به‌عنوان سرپرست آن بخش انتخاب کنیم.

وی در خصوص اینکه شنیده می‌شود بزودی «مومنی» رسما رئیس کمیته داوران خواهد شد و فرد دیگری به‌عنوان دبیر فدراسیون معرفی می‌شود، گفت: اگر رئیس فدراسیون تصمیم دارد چنین کاری انجام دهد باید سریع‌تر آنرا اجرایی کند چراکه کمیته داوران فدراسیون کاراته، واقعا کار زیادی دارد و مدیر تمام وقت می‌خواهد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون کاراته کاراته جواد سلیمی جواد سلیمی فدراسیون کاراته کاراته فدراسیون کاراته کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: قصد کسانی که مصوبه پارلمان اروپا علیه آذربایجان را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه خود اروپایی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به قطعنامه مورخ 25 آوریل پارلمان اروپا واکنش نشان داد.

آیخان حاجی‌زاده رئیس دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه مصوبه پارلمان اروپا را بی‌اساس دانست.

به گفته وی، وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان به وضوح تحریف شده است.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: تصویب خودکار چنین قطعنامه‌های یک‌جانبه و مغرضانه بدون ارزیابی کافی مدت‌هاست که برای پارلمان اروپا عادی شده است. این اقدام چیزی جز دستور سیاسی روشن تعدادی از نیروها در اروپا با هدف بدتر شدن روابط با آذربایجان نیست. در چنین فضایی، اعضای گروه خاصی از پارلمان اروپا که بر اساس ملاحظات داخلی و منافع شخصی خود هدایت می‌شوند، صرفاً مشغول تبلیغ تصویری تحریف‌شده از وضعیت آذربایجان هستند.

او معتقد است: قصد کسانی که تصویب چنین اسنادی را ترویج می‌کنند، منحرف کردن توجه از مشکلات واقعی و فشار اجتماعی-اقتصادی و سیاسی جامعه اروپایی است. علاوه بر این، درخواست برای تحریم آذربایجان تنها روابط بین آذربایجان و اتحادیه اروپا را پیچیده می‌کند.

این مقام وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از پارلمان اروپا خواست تا در امور داخلی آذربایجان مداخله نکند و از مداخله در دادگاه‌ها دست بردارد.

در 25 آوریل، پارلمان اروپا قطعنامه‌ای در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان تصویب کرد.

نمایندگان اروپایی از مقامات باکو خواستند فوراً و بدون قید و شرط الهامیز قلی‌اف مدافع حقوق بشر را که در دسامبر 2023 دستگیر شد و سایر زندانیان سیاسی از جمله شهروندان اتحادیه اروپا و سایر کشورها را آزاد کنند.

پارلمان اروپا همچنین از کمیسیون اروپا دعوت کرد تا موضوع «تعلیق مشارکت استراتژیک با جمهوری آذربایجان در زمینه انرژی» را بررسی کند.

از مجموع 529 نماینده شرکت‌کننده در رأی‌گیری، 474 نماینده به این مصوبه رأی موافق، 4 نفر رأی مخالف و 51 نماینده رأی ممتنع دادند.

اعضای پارلمان اروپا اصرار دارند که هرگونه توافقنامه مشارکتی در آینده با آزادی همه زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور مرتبط باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • ماجرای عکس یک ورزشکار زن با شهریار؛ او اصلا مدالی نداشته که به علی دایی تقدیم کند!
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • سریال ناکامی کاراته خوزستان ادامه دارد!