Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اعلام برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در صحن مصلی حرم شاه عبدالعظیم برگزار شد.

عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، در این نشست ضمن تبریک تولد حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: اینکه ما در ارتباط با همه مناسبات مذهبی همه ساله جشن و سرور برگزار می کنیم، تنها ظاهر قضیه است؛ اما هدف چیزی دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید سبک زندگی این اشخاص را الگو قرار دهیم یا حداقل مغایر با زندگی این افراد زندگی نکنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از نعمت هایی که خداوند عطا کرده ولایت مداری سرمایه ارزشمندی است که نباید از آن سرپیچی کنیم. نعمت بعدی قرآن است. به برکت این دو سرمایه ما هر سال این روزاه را جشن می گیریم. در این هفته هم بیش از هشتاد برنامه در نظر گرفته شده که بخشی از این برنامه‌ها شامل ويژه برنامه شب ولادت حضرت سيدالكريم (ع) در سه شنبه 18 آبان با آیین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود . این برنامه از ساعت 16 آغاز و از بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام علی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمين سید حسین مؤمنی و قرائت زيارتنامه برگزار می شود.

وی افزود: همچنین در روز ولادت آن حضرت مصادف با چهارشنبه 19 آبان، بعد از نماز جماعت ظهر و عصر ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی آقا بابا برگزار می شود.

سلیمی گفت: ویژه برنامه شام میلاد حضرت سیدالکریم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین هادی الیاسی و مدیحه خوانی حاج امیر نعیمی و برگزاری ویژه برنامه شب شعر با حضور شاعران آیینی و مداحان اهل بیت علیهم السلام در تالار شیخ صدوق (ره) از دیگر برنامه های این روز است. همچنین ویژه برنامه شب ولادت امام حسن عسکری(ع)، مصادف با شنبه 22 آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید شهاب و مدیحه خوانی ذاکرین آل الله علیهم السلام در مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار می شود.

وی گفت: ویژه برنامه های قرائت ادعیه کمیل، ندبه و سمات با حضور خطبا و مادحین و ذاکرین خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در مصلای امام علی(ع) نیز در ایام هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) برپا می گردد. 

معاون فرهنگی و امور زائران در پایان افزود: حضور خادمان در منزل خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای سلامت و تجلیل از کادر درمان، ویزیت رایگان مرکز درمانی دارالشفاء در روز ولادت آن حضرت، برگزاری نمایشگاه مجازی، اهدای هدایای متبرک در شب میلاد به افراد هم نام حضرت عبدالعظیم، برگزاری مراسم جشن عقد ازدواج زوج های جوان، برگزاری محافل مختلف انس با قرآن در آستان مقدس و همچنین در مساجد و مراکز فرهنگی خارج از آستان، اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه (توزیع بسته های ارزاق میان مستمندان)، راه اندازی موکب و ایستگاه صلواتی در اضلاع مختلف آستان مقدس، تجلیل از خدمتگزاران بازنشسته و مدال آوران جهانی شهرستان ری، بازدید رایگان از مرکز نجوم و همچنین موزه آستان مقدس در روز میلاد، توزیق ارزاق و اقلام بهداشتی توسط گروه های جهادی طلاب حوزه علمیه برادران حضرت عبدالعظیم(ع) در مناطق محروم و همچنین عیادت از بیماران بیمارستان ها، گل افشانی و عطر افشانی قبور شهدای مدفون در آستان مقدس، برگزاری همایش قرآنی با حضور مدیران مدارس شهرری و برگزاری مسابقات و طرح های فرهنگی و کارگاه های مجازی تربیتی و آموزشی بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت سخنرانی حجت الاسلام حضرت عبدالعظیم ع ویژه برنامه آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت امسال اعلام شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف در نشست دهه کرامت اظهار کرد: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی افزود: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت است.

حجت‌الاسلام مشرف با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

منبع: فارس

کد خبر 749051

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)