Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی نبود اشتغال را عامل اصلی بازگشت معتادان بهبود یافته این استان به چرخه اعتیاد اعلام کرد.

سعید آیتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون با حمایت های صورت گرفته ۳۹ نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد در واحدهای تولیدی استان مشغول به کار شده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ نفر در سال گذشته و ۱۷ نفر در سال جاری مشغول به کار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیتی با بیان اینکه برای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد این استان طی هفته گذشته تصمیماتی اخذ شد، توضیح داد: ادارات کل صمت و کار موظف شده اند تا به کارگاه های زیرمجموعه خود ورود پیدا کرده و تعدادی از این افراد را به صورت مستقیم با حمایت های دولتی که از کارفرماها صورت می گیرد، مشغول به کار کنند.

وی افزود: علاوه بر آن قرار است اداراتی همچون بهزیستی و کمیته امداد به افرادی که تحت پوشش دارند و شرایط دریافت وام نیز برای آن ها مهیا است، تسهیلات ارائه دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین مقرر شد تا بنیاد علوی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ستاد اجرایی فرمان امام نیز به ۱۰۰ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد، تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی ارائه دهد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر، قرار است افراد پشتیبان و کارآفرین نیز در این استان وجود دارد که به آن ها در صورت بکارگیری یک نفر بهبود یافته از اعتیاد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: یک سری از صنایع نیز در استان وجود دارند که نیاز به تسهیلات دارند؛ به این صنایع نیز با بکارگیری این افراد، تسهیلات ارائه می شود و سود تسهیلات از سوی سازمان برنامه و بودجه استان به بانک ها پرداخت می شود که این سازمان تا رقم پنج میلیارد تومان می تواند کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي اعتیاد اشتغال خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد

میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، میزان بارش‌های سامانه اخیر که روز گذشته در خراسان شمالی فعال بود، اعلام شد.

بر این اساس بجنورد ۶.۵ میلی متر، آشخانه ۵.۱ میلی‌متر، راز ۴.۹ میلی‌متر، شیروان ۱۱.۹ میلی‌متر و صفی‌آباد ۵.۵ میلی‌متر بارندگی را ثبت کردند.

همچنین ۱۰.۷ میلی متر بارش در فاروج را شاهد بودیم.

ایستگاه کلات اسفراین با ۳۵.۶ میلی‌متر بیشترین بارش را طی گذر سامانه بارشی به خود اختصاص داده است.

کد خبر 750744

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • روش ثبت نام وام 100 میلیون تومانی بانک آینده به صورت غیرحضوری
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد